Betyg idag: 1 577 Besökare idag: 5 806

Originaltitel: Ett anständigt liv
Regissör:Stefan Jarl
Utgivningsår:1979

Om Ett anständigt liv:

Det har flutit mycket vatten under broarna sen vi för 10 år sedan fick möta Kenta och Stoffe i "Dom kallar oss mods", och väldigt dramatiska saker skulle visa sig ske under inspelningen av den här filmen.

Titel: Dom kallar oss mods

Stefan Jarl

Dokumentär

Sverige
Med i listor: 70-tal Top 50, Dokumentär Top 50, Guldbaggar, Sverige Topp 50
Diskussioner om Ett anständigt liv  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ett anständigt liv (188 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   20:17 22/10
Galivan (Anmäl)   8/11 2016
Ruggigt mörk. De medverkande agerar naturligt fast de vet att de är filmade. Vissa delar är förberedda, tex när de ringer varann och samtalet filmas på var sitt håll. Men idén med dokumentären, vilket innehåll förväntar man sig 10 år senare? Hur påverkas man att vara huvudperson i en dokumentärfilm. Stockholmsnatt påverkade Paolo Roberto till det bättre. De två huvudpersonerna hade ju slutat träffas, men nu återsågs de till synes för filmens skull, varför det egentligen. Mötet slutade ju dåligt, kan det ha påverkat vad som hände sen - som det ser ut i filmen kan man ledas till att spekulera om det. Men den har en genomgående mörk känsla hur som helst.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
En av de bästa dokumentärerna någonsin och definitivt den bästa delen i trilogin! Väldigt mörk skildring av misär! Denna borde visas i skolorna!
Dele (Anmäl)   8/7 2016
Stefan Jarls trilogi är verkligen fantastiska tids-, samhälls- och livsskildringar, och "Ett Anständigt Liv" är ett gripande och omskakande knytnävslag rakt i magen. Brutalt!
Kajanus (Anmäl)   15/11 2015
Det går inte mäta med ord hur pass viktig denna del av den svenska filmhistorien är. Regisserat eller ej så attackerar svärtan åskådaren med slag efter slag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ett anständigt liv