Ett oanständigt förslag

Originaltitel: Indecent Proposal
Regissör:Adrian Lyne
Utgivningsår:1993

Om Ett oanständigt förslag:

Det unga paret David och Diana har byggt sitt drömhus men de får ekonomiska problem och är på väg att förlora sitt hem. De bestämmer sig för att pröva lyckan i Las Vegas med hopp om att vinna de pengar de behöver. Men turen är inte med dem och de blir allt mer desperata. När miljonären John Gage ser Diana blir han genast attraherad och erbjuder paret en miljon dollar för en natt med henne.

Titel: Sommersby
Regissör: John Badham
År: 1993
Genre: Action, Romantik
Kodnamn: Nina

Demi Moore, Woody Harrelson, Robert Redford, Seymour Cassel, Oliver Platt, Billy Bob Thornton, Rip Taylor, Billy Connolly

Amy Holden Jones

Drama, Romantik

Med i listor: Razzies
Diskussioner om Ett oanständigt förslag  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ett oanständigt förslag (72 st)
Nalleman (Anmäl)   17/2 2018
Den ser jag gärna igen!
gjoob (Anmäl)   12/2 2018
Inte alls så dålig som ryktet säger även om det blir otroligt fånigt i stunder då karaktärer brister ut i närmast parodiska känsloutbrott till tonerna av ett mastigt, melankoliskt soundtrack. En intressant grundhistoria och Redford briljerar i sin roll, Moore är bra, men Harrelson känns felcastad.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Sarakin76 (Anmäl)   21/10 2016
Ikke noen perfekt film og jeg ble overrasket at jeg likte den så pass godt. Tror det er mye på grund av Redford. Skulle man noen gang ha knullet en man hadde det vel blitt han.
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/10 2016
En ganska förutsägbar film med en väldigt kommersiell story som fick Johnny Depp att tacka nej till rollen som David efter att ha läst manuset. Helt okej som matiné men något mästerverk är det ju inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ett oanständigt förslag