Ett perfekt mord

Originaltitel: A Perfect Murder
Regissör:Andrew Davis
Utgivningsår:1998

Om Ett perfekt mord:

Wall Street-höjdaren Steven Taylor verkar vara en perfekt make till den vackra och intelligenta Emily Bradford Taylor. Mycket lite i deras tillvaro är dock som det verkar utåt. Steven är mycket väl medveten om Emilys älskare, den bohemiske konstnären David Shaw. De befinner sig i en situation där rikedom och prestige ökar spänningen mellan dem. När Steven kontaktar David för att begå det perfekta mordet på sin älskade hustru, startar en kedjereaktion av händelser utanför hans kontroll.

Titel: Slå nollan till polisen
Regissör: Harold Becker
År: 1993
Genre: Kriminalare, Thriller
Skenet bedrar

Michael Douglas, Gwyneth Paltrow, Viggo Mortensen, Sarita Choudhury, David Suchet, Michael P Moran, Constance Towers, Peter Benson (III), Jeff Williams (I), David Eigenberg, Novella Nelson, Monica Parker

Patrick Smith Kelly

Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Ett perfekt mord  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ett perfekt mord (175 st)
mammene (Anmäl)   20/5 2018
Det blir en stark trea, dels för handlingen och dels för utförandet, det finns tanke bakom, ok det finns en förlaga men ändå har man hittat en egen stil. Michael Douglas gör det mycket bra och även Gwyneth Paltrow,, måste väl berömma Viggo Mortensen när jag ändå är igång, han förändrades med sin roll som märktes efter hand.
Sture Stenhög (Anmäl)   19/5 2018
Jag har inget emot remakes så länge som man faktiskt försöker göra något eget av dem, och det lyckas man helt okej med här. Ny modern spelplats och lite nya och ändrade omständigheter gör att det här aldrig känns som en upprepning. Ett och annat problem finns det med storyn förstås, men jag förväntar mig inte annat av sådana här filmer. Regin är ändå över medel i genren, och det är underhållande från början till slut. Michael Douglas är dessutom alltid bra i sådana här roller
Rai (Anmäl)   24/2 2018
Den här filmen är riktigt seg!
Lumus Maxima (Anmäl)   19/1 2018
En av mina favorit 90-tals klassiker med Douglas. Föregångaren som Hitchcock regisserade ("Dial M for Murder") är det inget fel på heller.
Sarakin76 (Anmäl)   21/11 2016
I stort sett en like bra om enn mer action betonet versjon av dial m for murder.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ett perfekt mord