A Muse

Originaltitel: Eun-gyo
Regissör:Chung Ji-woo
Utgivningsår:2012

Om A Muse:

En film om förlorad ungdom, kärlek, ensamhet, avundsjuka och poesi. En erkänd poet i 70-årsåldern bor i ett stort hus där hans författarkollega och lärling i 30-årsåldern, som beundrar och ser upp till sin mentor, ständigt är på besök. En dag dyker en 17-årig flicka vid namn Euo-gyo upp i deras liv och börjar städa i hemmet. Det uppstår en nära vänskap mellan flickan och den gamla mannen, där det kanske finns romantiska undertoner. Och den yngre författaren blir avundsjuk på flickans relation med hans mentor.

Park Hae-il, Kim Mu-yeol, Kim Go-Eun, Jeong Man-shik, Park Cheol-Hyeon, Jang Yun-sil, Jeong Seo-in, Kim Kyeong-il, Ahn Min-Yeong, Im Mi-Yeon

Chung Ji-woo

Drama, Romantik

Eungyo, Eun Gyo

Sydkorea
Diskussioner om A Muse  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Muse (3 st)
HerrNenne (Anmäl)   16/9 2012
allvarlig, vacker.
Hindsight (Anmäl)   12/8 2012
Oehört bra skådespel, vacker kinematografi, grym story. Kort och gott: se den
maldoror (Anmäl)   2/8 2012
Det börjar finstämt och trevande, fotat i ett vackert dovt pastelaktigt ljust och det förtsätter att treva och att vara finstämt och blir sedan sorligare och mer tragiskt. Det trevar i sorgligheten och filmen bara förtsätter och förtsätter och när den är slut fortsätter det att treva ändå och man tänker som Strindberg att det är synd om människorna och finner lite tröst i det.