Evasive Action

Originaltitel: Evasive Action
Regissör:Jerry P Jacobs
Utgivningsår:1998

Om Evasive Action:

Statsfängelset Santa Ana är i färd med låsta dörrar för sista gången. Fem av de mest farliga fångarna ska flyttas till modernare fängelse. De blir placerade i sista vagnen på ett tåg till LA. Men när tåget lämnar stationen bryter helvetet loss.

Roy Scheider, Dorian Harewood, Ray Wise, DeLane Matthews, Ed O'Ross, John Toles-Bey, Clint Howard, Don Swayze, Richard Foronjy, Steven Barr, Michael Tucci, Dick Van Patten, Blake Gibbons, Mallory Farrow, Chick Vennera

Sean McGinly, Tripp Reed

Action, Thriller

Steel Train, USA Action

Diskussioner om Evasive Action  (0 diskussioner)
Kommentarer om Evasive Action (2 st)
Bumbi78 (Anmäl)   11/7 2013
Charmigt actiontrams med många sköna kultskådisar i rollistan - Clint Howards karaktär skulle lätt kunnat bära upp en egen film *L*. Mängder av missar och logiska luckor, men vad gjorde det när man satt med ett leende i 90 minuter.
Kusin Knase (Anmäl)   13/1 2007
Inte ett dugg originellt och dessutom ett nästan skamlöst plagiat av "Con Air". Men vi har här en actionfilm med måttlig budget, flera kända skådespelare och högt tempo. Kul manus och riktigt underhållande. Filmen verkar ha gjorts samtidigt som "Hijack/The Last Siege", där samma tåg använts, liksom några scener. Ett effektivt tänkande i Roger Cormans anda. Berömvärt! Man är ju mer än trött på många av Hollywoods stendyra, långdragna och groteskt överdrivna actionrullar.