Even Cowgirls Get the Blues

Originaltitel: Even Cowgirls Get the Blues
Regissör:Gus Van Sant
Utgivningsår:1993

Om Even Cowgirls Get the Blues:

Sissy Hankshaw kunde ha varit en helt vanlig kvinna, om det inte vore för hennes gigantiska tummar. Med dessa har hon blivit en skicklig liftare. Hela Sissys tillvaro går ut på att "röra på sig". Genom sin vän, den ryska manliga Grevinnan, kommer hon i kontakt med The Cowgirls - ett gäng upproriska damer i en manlig värld.

Titel: High Heels
Genre: Drama, Vuxenfilm
Romance
Titel: August Underground's Mordum
Originaltitel: August Underground's Mordum
Regissör: Killjoy, Cristie Whiles, Fred Vogel, Michael T Schneider, Jerami Cruise
År: 2003
Genre: Vuxenfilm, Skräck
Film nr.: 20851
August Underground's Mordum
Titel: Destricted
Originaltitel: Destricted
Regissör: Marco Brambilla, Larry Clark (I), Gaspar Noé, Matthew Barney, Marina Abramovic, Sam Taylor-Johnson, Richard Prince
År: 2006
Genre: Drama, Vuxenfilm
Destricted

Uma Thurman, Lorraine Bracco, Pat Morita, Angie Dickinson, Keanu Reeves, John Hurt, Rain Phoenix, Ed Begley Jr, Carol Kane, Sean Young, Crispin Glover, Roseanne Barr, Buck Henry, Grace Zabriskie, Ken Kesey, Ken Babbs, Heather Graham

Gus Van Sant

Drama, Komedi, Romantik, Western, Roadmovie

Diskussioner om Even Cowgirls Get the Blues  (0 diskussioner)
Kommentarer om Even Cowgirls Get the Blues (23 st)
jonbo (Anmäl)   15/1 2017
Obegripligt dålig.
Nemralis (Anmäl)   30/7 2014
En väldigt bisarr film som tycks fått oförtjänt hård kritik, kanske att den togs på ett annat allvar när den kom. När jag såg den nu kunde jag inte låta bli att tro att bl.a. Wes Anderson sneglat lite på bildspråket från den här sortens filmer. Även en hel del absurditet och humor känns inspirerad härifrån. Underhållande på ett väldigt underligt sätt, förtjänar åtminstone en svag trea.
AlbinWesley (Anmäl)   13/5 2013
Svårbedömd. Inte helt rätt med Van Samt för denna känns det som,en ändå tycker jag att det funkar ok. Vissa delar finner jag helt fantastiska, andra faller platt. Allt surrealistiskt blir rätt kul ändå tycker jag, svagt trea.
precineadd (Anmäl)   14/12 2012
geeeez louuiiz
Mistlake (Anmäl)   30/4 2012
Lätt surrealistisk dramakomedi med några sällsamma scener. Storartad rollista full med excentriska skådisar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Even Cowgirls Get the Blues