Event Horizon

Originaltitel: Event Horizon
Regissör:Paul W S Anderson
Utgivningsår:1997

Om Event Horizon:

År 2047. Månen är bebodd sedan många år och man bryter malm på Mars. Sju år har gått sedan det avancerade rymdskeppet Event Horizon spårlöst försvann bortom Neptunus. Men en dag mottager det amerikanska rymdforskningscentret en signal som härrör från skeppet. Utan att tveka sätter den orädde kapten Miller genast kurs med sin elitbesättning mot signalens ursprung. Ombord är också rymdskeppets skapare Dr Weir. Deras hemliga uppdrag: att finna och bärga det unika rymdskeppet i befintligt skick.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jean-Pierre Jeunet
År: 1997
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Alien återuppstår

Laurence Fishburne, Sam Neill, Kathleen Quinlan, Joely Richardson, Richard T Jones, Jack Noseworthy, Jason Isaacs, Sean Pertwee, Peter Marinker, Holley Chant, Barclay Wright, Noah Huntley, Robert Jezek

Philip Eisner

Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium

Storbritannien, USA

Recension Event Horizon

- Fettstek sätter betyg 5 och skriver:
I en inte alltför avlägsen framtid har man hittat ett sätt att resa oändligt långt på kort tid. Det genomförs en resa med ett prototypskepp som försvinner. En tid senare lyckas man fånga upp en signal från skeppet och en expedition skickas iväg för att undersöka saken. I grund är det samma historia som är temat i många filmer, Sci-fi och andra. Man kan jämföra med Alien 2 eller the Thing, likaväl...

Recension av Event Horizon - Läs hela!

Diskussioner om Event Horizon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Event Horizon (382 st)
Trangor (Anmäl)   23:52 22/4
Riktigt bra film ända tills slutet som blir för mycket splatter.
Rai (Anmäl)   23/12 2017
Inte så tokig alls ....
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
deswhip (Anmäl)   14/8 2017
Kryttan uttryckte det bra, en "Märklig film". Bra/hyggligt skådespeleri, B-aktiga effekter och märklig feeling och handling. Sen toppar man av det med någon underlig TV-spelsprodigytechno till eftertexterna. Jag hade helst vart utan den här filmen men den lyckades faktiskt med en sak, den var stundtals pretty creepy. Så se den om du gillar osmaklig ondska/skräck från kaosdimensionen. 2-
Andreas_ (Anmäl)   3/8 2017
Långt ifrån bra och nära en riktigt kalkon men hyffsat skådespeleri räddar upp filmen från total katastrof, men så är den ju gjord av "Resident Evil" mannen Paul Anderson som inte har lyckats göra en enda bra film i sin karriär, ungefär lika kass som Uwe Boll...här tidigt i hans karriär så försöker han sig på en billig skräck i rymden, lite delar Alien och lite delar Hellraiser och visst är mixen ändå lockande och hade säkert kunnat göras bra med bättre manus och regissör och betydligt bättre skådisar men här det haffsigt, klichéfyllt och faktiskt många gånger bara tråkigt och irriterande eftersom det är för mycket plot holes i handlingen som inte har någon logisk vettighet och visst...när det gäller skräck så kan man inte förvänta sig mycket men något bättre än så här tycker jag definitivt att man kan förvänta sig...och sen har den inte åldrats med värdighet heller, CGI effekterna idag ser patetiskt dåliga ut och jag smyghoppas på en remake istället med bättre budget, regissör och skådisar...även om dom gör hyfsade insatser här. Nä detta faller ganska platt och kan möjligtvis duga i brist på annat, men det är knappt det...betyget blir en mycket svag 2:a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Event Horizon