Everybody Wants Some

Originaltitel: Everybody Wants Some!!
Regissör:Richard Linklater
Utgivningsår:2016

Om Everybody Wants Some:

Texas, baseball och college – Jakes förväntningar är höga när han anländer till huset där hans klass och baseballag ska bo under de kommande åren. Reglerna i huset är enkla förklarar coachen – inga tjejer på övervåningen och ingen alkohol någonstans i huset. Men det är en evighet kvar innan allvaret börjar och det gäller att festa loss så mycket man bara orkar. Regler är till för att brytas. Målet är att supa, ragga och röka på så mycket man hinner innan lovet är slut. Tonen är rå och tempot är högt. Men mitt i detta kaos av pingpongmatcher, baseballträning, sylvassa förolämpningar som haglar i luften, raggning och gyttjebrottning svetsas gänget samman för att stå enade inför framtidens utmaningar.

Titel: Chevalier
Originaltitel: Kicking and Screaming
Regissör: Noah Baumbach
År: 1995
Kicking and Screaming

Blake Jenner, Glen Powell, Tyler Hoechlin, Ryan Guzman, Wyatt Russell, Temple Baker, J Quinton Johnson, Will Brittain, Juston Street, Forrest Vickery, Tanner Kalina, Austin Amelio, Zoey Deutch, Sophia Ali, Dora Madison, Jonathan Breck, Michael Monsour

Richard Linklater

Drama, Komedi

Dazed and Confused 2

Diskussioner om Everybody Wants Some  (0 diskussioner)
Kommentarer om Everybody Wants Some (28 st)
KyLLo (Anmäl)   23:35 17/6
Underbart med en uppföljare till fantastiska Dazed and Confused. Härlig 70-/80-talskänsla.
Barneyk (Anmäl)   7/10 2017
Dazed and Confused var inte mer än "bra" tack vare ikoniska små detaljer, den här filmen saknar det. Det är bara astråkiga snubbar som är snubbiga och trista. Orkar inte. Välgjord och massa bra musik räcker inte långt.
DIProgan (Anmäl)   5/8 2017
Dazed and confused var definitivt bättre. Den här känns onödigt lång och stundvis rent seg. Brokig skara karaktärer som mestadels inte tilltalar. Bättre kan du Linklater.
fabbe86 (Anmäl)   3/7 2017
Nej du Linklater, du må vara en stor personlig favvo men detta kändes som ett hafsverk du knåpat ihop i förbifarten i väntan på nästa "riktiga" projekt.
BarryHero (Anmäl)   26/6 2017
Har inte lika minnesvarda karaktarer som Dazed and Confused men ar likval en valgjord film. Manga roliga citat och hog igenkanningsfaktor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Everybody Wants Some