Originaltitel: Evil Dead
Regissör:Fede Alvarez
Utgivningsår:2013

Om Evil Dead:

Fem ungdomar beger sig till en avlägsen stuga för att hjälpa den problemtyngda Mia att bli av med sitt drogberoende. I den nedgångna stugan hittar de i källaren en bok bunden i mänsklig hud och när en av dem i hemlighet börjar läsa högt ur boken väcks en blodtörstig ondska till liv i den täta skogen.

Titel: Evil Dead II
Regissör: Jon Watts
År: 2014
Genre: Drama, Skräck
Clown

Jane Levy, Shiloh Fernandez, Jessica Lucas, Lou Taylor Pucci, Elizabeth Blackmore

Fede Alvarez, Rodo Sayagues

Skräck

Recension Evil Dead

- Stygga-Vargen sätter betyg 4 och skriver:
När det gäller remakes av skräckfilmer så finns det två grundläggande regler som man inte får bryta mot: 1. Man får absolut inte under några omständigheter jäklas med originalet. 2. Man måste uppdatera lite och bidra med något nytt, för annars är det totalt meningslöst att göra en remake. Här följer man båda reglerna och det är en fördel – filmen är trogen originalet samtidigt som man tagit sig en...

Recension av Evil Dead - Läs hela!

Filmnummer: 101993
Kommentarer om Evil Dead (167 st)
Ima_Tree (Anmäl)   6/11 2018
Får ett plus för att effekterna gjorts utan CGI, som nämnts redan. Men personligen blir jag mest äcklad av slutresultatet. Ett högst personligt betyg.
Murvel48 (Anmäl)   15/11 2017
Rätt cool... Klart bättre än originalet!
deswhip (Anmäl)   5/11 2017
Helt ok, speciellt för sin genre. Jag håller med Strang3 nedan att Alvarez ska ha cred för att man hållt sig ifrån CGI. Men jag har för mig att orginalet var bättre även om det var väldigt länge sen jag såg den. 2+
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/9 2017
Ja, lika bra som originalet är den ju inte men det här är faktiskt en väldigt lyckad remake. Jag blev faktiskt positivt överraskad av denna film och det är definitivt en av de bättre skräckisarna som gjorts på senare år. Ångrar inte att jag såg den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Evil Dead