Army of Darkness - Evil Dead III

Originaltitel: Army of Darkness
Regissör:Sam Raimi
Utgivningsår:1992

Om Army of Darkness - Evil Dead III:

I den tredje Evil Dead-filmen så finner vi Ash övergiven i mitten av 1300-talet med bara sin bil, en motorsåg och sitt hagelgevär. Han får åter igen söka efter Necronomicon och kämpa mot en armé av odöda.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Ruben Fleischer
År: 2009
Genre: Komedi, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Zombieland

Bruce Campbell, Embeth Davidtz, Marcus Gilbert, Ian Abercrombie, Richard Grove, Timothy Patrick Quill, Michael Earl Reid, Bridget Fonda, Patricia Tallman, Ted Raimi

Sam Raimi, Ivan Raimi

Komedi, Action, Äventyr, Skräck, Fantasy

Recension Army of Darkness - Evil Dead III

- FreddyKrueger sätter betyg 2 och skriver:
Lite komedi, lite skräck men mest komedi är ingredienserna i Evil Dead 3 Army Of Darkness (som egentligen skulle hetat Medieval Dead). Filmens handling kretsar runt den populära huvudpersonen och hjälten i Evil Dead filmerna, Ash. Vi får se hur Ash färdas bakåt i tiden och hamnar mitt under medeltiden. Och som taglinen lyder så blir han fångad i en tid, omringad av ondska och gasen till sin motorsåg...

Recension av Army of Darkness - Evil Dead III - Läs hela!

Diskussioner om Army of Darkness - Evil Dead III  (0 diskussioner)
Kommentarer om Army of Darkness - Evil Dead III (511 st)
kryttan (Anmäl)   14/3 2018
Så jävla skönt skruvad, och med stop-motion animering! priceless!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/9 2017
Förväntar man sig en film i stil med de två första Evil Dead-filmerna så lär man nog bli lite besviken för denna del följer inte riktigt samma mall som de föregående delarna. Men bortser man bara från det så är detta faktiskt en väldigt bra, spännande och även ganska rolig film med bra skådespelare.
MaxMackan (Anmäl)   7/10 2016
Avslutar en underbar trilogi med glimten i ögat förvandlad till ren komedi. Men det är i hemlighet briljant filmrefererande dekonstruktion av hjältesagan sedd i andra trilogier som star wars. Här har vi till och med en egen sarlach-pit med leverans av vapen.
lekke (Anmäl)   7/7 2016
Såg om filmen för första gången på sidådär 20 år. Jag gillar ändå hur härligt punkig filmen är i sin överdrivna ton (mycket har Raimi att tacka den uttrycksfullaCampbell för). Det är Ray Harryhausens analoga trollkonster och the Three Stooges trams i skön kombination. Synd bara att det finns en del rehashande av idéer från "Evil Dead 2" som drar ner betyget ett snäpp. Sämst i serien, men ändå fortfarande underhållande. Men versionen att föredra är den med det alternativa postapokalypsslutet. Plötsligt blev jag sugen att se "Drag me to hell" igen, Raimi borde göra mer av den här varan och mindre av hans publikvänliga sida.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Army of Darkness - Evil Dead III