Betyg idag: 1 379 Besökare idag: 4 956

Originaltitel: Evil Dead II
Regissör:Sam Raimi
Utgivningsår:1987

Om Evil Dead II:

Ash, den ende överlevande bland ungdomarna som åkte till den mystiska stugan försöker nu ta sig därifrån. Men det visar sig att på den enda väg därifrån han vet om har bron rasat ihop. Han tvingas plågsamt nog tillbaka till stugan. Där börjar åter konstiga saker att hända. Döda kroppar vaknar åter till liv.

Titel: Army of Darkness - Evil Dead III
Regissör: Peter Jackson
År: 1992
Genre: Komedi, Skräck
Braindead

Bruce Campbell, Sarah Berry, Dan Hicks, Kassie Wesley DePaiva, Ted Raimi, Denise Bixler, Richard Domeier, John Peakes, Lou Hancock

Sam Raimi, Scott Spiegel

Komedi, Thriller, Skräck, Fantasy

Evil Dead 2: Dead by Dawn

Recension Evil Dead II

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Evil Dead 2 klassar jag som en lika stor klassiker som första filmen och den är både välgjord, spännande, otäck och stundvis även ganska rolig. Första filmen var väl också lite rolig på sina ställen men i den här filmen har man tagit med lite mer humor och ett par scener är faktiskt hysteriskt roliga. För övrigt anar jag att man låtit sig inspireras lite av denna film då man gjorde kultrullen Idle...

Recension av Evil Dead II - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Norrköping Filmfestival Flimmer 1999
Diskussioner om Evil Dead II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Evil Dead II (383 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   19/8 2017
Skön rulle!
MaxMackan (Anmäl)   9/10 2016
Är frestad att höja till en femma bara för hur mycket av ett kärleksbrev till filmkonsten den är. Varenda klassiskt trick används till perfektion och många klassiska genrer som stumfilms-slapstick likaså. Bruce Campbell när han slåss med sin egen hand är överjordiskt bra fysisk komik.Raimi lyckas få in allt i samma film och göra allt med mästerlig touch.
Hypostas (Anmäl)   9/5 2016
Bättre än ettan, men inte lika rolig som trean.
Zero75 (Anmäl)   1/3 2016
Ettan mer atmosfärisk och hade en finare balans mellan svart humor och skräck. Denna mer buskis. Men fint med snabbspolningen av vad som hände i ettan, med så många tydliga minnesfel, det förstärker min känsla av att allt egentligen bara sker i hans förvirrade huvud. När jag ser det så, att han egentligen är en psykotisk massmördare som dödar alla sina vänner i tron att de är zombies, tycker jag ändå filmen blir ganska spännande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Evil Dead II