Evita

Originaltitel: Evita
Regissör:Alan Parker
Utgivningsår:1996

Om Evita:

En myt i sitt land Argentina och en omstridd person i det politiska och sociala livet kring maken och presidenten Juan Perón. Askungesagan om arbetarflickans väg upp till makttoppen blev 1978 en succémusical i Tim Rice och Andrew Lloyd Webbers händer och det är den som ligger till grund för Alan Parkers film.

Titel: Mona Lisas leende
Originaltitel: Fanny Hill
Regissör: James Hawes
År: 2007
Fanny Hill

Madonna, Antonio Banderas, Jonathan Pryce, Jimmy Nail, Victoria Sus, Julian Littman, Olga Merediz, Laura Pallas, Julia Worsley, María Luján Hidalgo, Servando Villamail, Andrea Corr, Peter Polycarpou, Gary Brooker, Maite Yerro, Adrià Collado

Alan Parker, Oliver Stone

Drama, Musikal, Biografi

Med i listor: Scenmusikaler
Diskussioner om Evita  (0 diskussioner)
Kommentarer om Evita (117 st)
Jaganatha (Anmäl)   29/3 2018
Imponerande produktion och att talad dialog undviks helt. Madonna gör förmodligen sin skådespelarkarriärs enda vettiga prestation. Men problemet är som vanligt med musikaler att de inte lyckas engagera genom sina huvudpersoners ofta orelaterbara bekymmer. Varför bry sig om just denna argentinska presidenthustru var ett helgon eller en manipulativ lycksökerska? Är det för resten inte rätt uppenbart att hon var det senare?
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Musikalfilm helt utan talad dialog. Rollen som Eva Perón är helt perfekt för Madonna och hon gör det väldigt bra. Nöjet att se filmen kunde vara än större om inte bildkvalitet var så total kass. Bilden är grynig och otydlig
Krille80 (Anmäl)   16/2 2015
En film där Madonna faktiskt inte bara fungerar utan också levererar. Trots detta och det faktum att jag verkligen uppskattar musikaler så fungerar detta inte fullt ut för mig. Historien gör inte mycket för mig men som hantverk är den inte helt fel. 2+
Gigi1943 (Anmäl)   22/1 2015
Suck så trågig och den musik, som jag alltid fått för mig varit lysande, var bara helt platt och intetsägande, lyssnade jag verkligen på samma film som spelades??? Nä det här var varken njutbart eller sevärt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Evita