Evolution

Originaltitel: Evolution
Regissör:Ivan Reitman
Utgivningsår:2001

Om Evolution:

Filmen handlar om det kaos som uppstår när en meteorit slår ned på jorden. Den för med sig en utomjordisk livsform som kommer att ge ny mening till uttrycket "den starkaste överlever".
Se filmen på Netflix

År: 2005
Evil Aliens
Titel: Slither
Originaltitel: Slither
Regissör: James Gunn (II)
År: 2006
Slither

David Duchovny, Orlando Jones, Seann William Scott, Julianne Moore, Ted Levine, Dan Aykroyd, Ethan Suplee, Michael Bower, Pat Kilbane, Ty Burrell, Katharine Towne, Gregory Itzin, Michelle Wolff, Ashley Clark (II), Sarah Silverman, Morgan Nagler

David Weissman, Don Jakoby, David Diamond

Komedi, Science Fiction

Recension Evolution

- anonym skriver:
Egentligen är "Evolution" jättetöntig, men jag gillar den, det är bra effekter och häftiga monster. Det är roligt, inte humorn, men att titta på den. Monstrerna är häftiga och de ser väldigt äkta ut. Filmen är ganska vanlig, men ändå inte. Den är förutsägbar, för man har sett så många liknande rullar och på det sättet blir det vanligt. Men den är också udda med alla dess effekter och monstrerna...

Recension av Evolution - Läs hela!

Diskussioner om Evolution  (0 diskussioner)
Kommentarer om Evolution (326 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
gjoob (Anmäl)   26/7 2016
Stundvis lite halvrolig, ibland bara pinsam 50-tals-scifi-pastisch. Men alltid underhållande.
annihilat0r (Anmäl)   24/5 2016
"Evolution" är å ena sidan tidlös – medan den å andra sidan har åldrats illa. Bör förstås som lite av en klassiker, med tanke på projektets visionära anda år 2001.
Salot Sar (Anmäl)   22/3 2015
"Strumpebandshållare? Mitt på dagern?" Ja, varför inte? Men den typen av helt orelaterade dialoger och händelser utmärker det undermåliga manuset, som förvisso gör det stundtals bisarrt komiskt.
yrkeschaufföre (Anmäl)   7/3 2015
Hmmm, jag skulle tydligen ha sett den, visserligen för 10 år sen men jag kommer inte ihåg nånting. Nu tyckte jag att den var rolig iallafall. Klart sevärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Evolution