Ex Drummer

Originaltitel: Ex Drummer
Regissör:Koen Mortier
Utgivningsår:2007

Om Ex Drummer:

En anarkistisk, våldsam och stundtals politiskt inkorrekt historia om tre extremt udda individer som bestämmer sig för att starta ett band. De övertalar en författare att sätta sig bakom trummorna, och så är uppställningen komplett. I punkestetisk anda berättas sedan historien om det mest missanpassade av band, i en skildring som dessutom rör vid frågan om hur människor med makt och status enbart för nöjes skull kan tillåta sig att stiga ned till botten, allt för att få en kick.

Titel: Lords of Chaos
Regissör: John Michael McDonagh
År: 2011
Genre: Komedi, Thriller
The Guard

Dries Van Hegen, Gunter Lamoot, Sam Louwyck, Norman Baert, François Beukelaers, Dolores Bouckaert, Barbara Callewaert, Nancy Denijs, Bernadette Damman, Wim Willaert, Sebastien Dewaele, Tristan Versteven, Jan Hammenecker

Koen Mortier

Drama, Komedi, Kriminalare

Belgien
Diskussioner om Ex Drummer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ex Drummer (42 st)
Powha (Anmäl)   11/9 2017
Svart så svart, men samtidigt hysteriskt roligt!
Medlock (Anmäl)   22/11 2015
Helt klart en annorlunda upplevelse, en av de mer udda filmer som jag sett., faktiskt. Missa den inte om du har möjlighet att se den, finns bl a på Draken Film.
xpor (Anmäl)   5/6 2015
Det här är faktiskt en riktigt bra film. Jag övervägde en 4a för att den helt enkelt inte känns bra, alls. I magen. Vidrig är den. Och bra.
SaraBH (Anmäl)   8/4 2015
sjukt välgjort men aldrig har jag känt så starkt manshat...
Engravadlax (Anmäl)   26/8 2014
P.g.a. det planlöst experimentella fotot och den ofokuserade dramaturgin, snarare. Helt störd film, sammanhängande, bitvis skitkul, men helt störd. Betyget är osäkert.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ex Drummer