Expired

Originaltitel: Expired
Regissör:Cecilia Miniucchi
Utgivningsår:2007

Om Expired:

Claire är en ung men något blyg och hämmad kvinna, bor med sin sjuka mor och jobbar om dagarna som parkeringsvakt. Hon får utstå spott och spe vareviga dag och lever samtidigt ett väldigt ensamt liv tillsammans med sin mor tills den dag hon korsar vägar med den egensinniga kollegan Jay. En turbulent relation inleds och får Claire att börja tänka för sig själv.
Se filmen på Headweb

Regissör: Richard Bates Jr
År: 2012
Genre: Skräck
Excision

Samantha Morton, Jason Patric, Teri Garr, Illeana Douglas, Sonia Iris Lozada, Jonny Mack, Roberta Bassin, Joe Camareno

Cecilia Miniucchi

Drama, Komedi, Romantik

Recension Expired

- Lisa_ sätter betyg 5 och skriver:
Kvinna möter man på arbetsplatsen och kärlek uppstår, så långt skulle detta kunna vara som vilken annan romantisk komedi som helst. Men hela filmen har från början en melankolisk och vacker stämning över sig som direkt gör att man förstår att så inte är fallet. Om det kommer av den återkommande pianomusiken eller det skickliga fotografiet är svårt att säga. Italienskfödda Cecilia Miniucchi lyckas i...

Recension av Expired - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVIII
Diskussioner om Expired  (0 diskussioner)
Kommentarer om Expired (52 st)
KyLLo (Anmäl)   22/11 2017
Yrket är tragiskt, personernas liv är tragiska och relationen är tragisk. En man som är egotrippad och dryg sexmissbrukare och en kvinna som är ruskigt försynt, osäker och låter sig utnyttjas. Det är såna här filmer som leder till att många kvinnor fortsätter acceptera att bli behandlade hur som helst av män och till att många män tycker att det är normalt att behandla kvinnor som trasor.
AlbinWesley (Anmäl)   18/8 2015
Det är hemskt fint när deras relation skildras med samma naivitet som vore de två tolvåringar. Två suveräna personporträtt, det ena av en smått patetisk kvinna som inte vågar blomma ut, det andra av en långt mycket mer patetisk man som i nio fall av tio gör sig själv värd att förakta. Men delad ensamhet blir tvåsamhet och de ser nåt i varandra. Det är fint på ett ganska skevt sätt.
larox (Anmäl)   7/3 2014
Relativt intressant och verklighetsnära relationsdrama med bra skådespelarprestationer.
hsimpson (Anmäl)   2/4 2013
Välspelad (vilket gjorde att en tvåa ändå låg ganska nära till hands) men irriterande och menlös. Stör ihjäl mig på alla karaktärer och gillar inte foto/klippning heller.
Cramped (Anmäl)   9/2 2011
Kan någon som sett filmen skriva hur den slutar i ett meddlande till mig? Var tvungen att stänga av när det bara några minuter kvar. Tack tack tack till den!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Expired