Exponerad

Originaltitel: Exponerad
Regissör:Gustav Wiklund
Utgivningsår:1971

Om Exponerad:

Lena är ensam i stan när föräldrarna är på semester. Hon slits mellan sin oskuldsfulle pojkvän Jan och den äldre, världsvane och smått perverterade flickfotografen Helge. Hon avslöjar förhållandet för Jan, och flyr från honom. Hela tiden upplever hon att människor hon möter misshandlar och våldför sig på henne. Hon får lift med den skönt crazy Lars och hans fördomsfria fru. De tar sig in i Jans mammas sommarstuga. Paret krökar, badar nakna och har sex inför den storögda Lena. Tillbaka i storstaden lockas hon åter av Helge och hans sjuka fester och erotiska lekar. Minnen, nutid, våldsfantasier och verklighet blandas i den sexuellt förvirrade flickans huvud.

Titel: Thriller – en grym film
Originaltitel: Anita - ur en tonårsflickas dagbok
Regissör: Torgny Wickman
År: 1973
Genre: Drama, Vuxenfilm
Anita - ur en tonårsflickas dagbok
Titel: Maid in Sweden
Originaltitel: Maid in Sweden
Regissör: Dan Wolman
År: 1971
Maid in Sweden

Christina Lindberg, Heinz Hopf, Björn Adelly, Siv Ericks, Janne 'Loffe' Carlsson, Birgitta Molin, Margit Carlqvist, Bert-Åke Varg, Tor Isedal

Gustav Wiklund, Tony Forsberg

Drama, Thriller

Exposed, The Depraved

Sverige
Diskussioner om Exponerad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Exponerad (36 st)
Korben_Dallas (Anmäl)   10/9 2014
Intressant och mysigt likt en kopp kaffe med mjölk, de vill säga den lättsamma storyn har lager till sig. Lindberg ftw.
emmycaution (Anmäl)   27/3 2014
Efter Sängkamrater var inte förväntningarna så högt satta men jag tycker verkligen att den här var mer än bara mjukporr utan den gjorde uppriktiga försök att göra en film om en 17årig tjej.
Albion (Anmäl)   5/5 2012
Christina Lindberg står väl för ett eget kapitel i svensk filmhistoria som förgrundsfigur i "nakengenren" som firade stora triumfer i den svenska filmen i slutet av 60-talet - början av 70-talet och man slutar inte förvånas över vilka etablerade skådespelare som dök upp i flertalet av dessa suspekta och till stor del rent dåliga filmer. Här ser vi te x dramatenskådisen Heinz Hopf. En rolig scen i denna film är när man ska äta en konservburk med myror. Visste inte ens att man någonsin gjort sådant i Sverige. Men annars är det förstås en bedrövligt dålig film, men jag ger ett litet plus för i mina ögon nostalgiska tidsdetaljer från min tidiga barndom. Betyget blir en stark 1;a, dvs 1+
TMartin (Anmäl)   24/7 2011
Jag tycker den här filmen är underskattad. Även om syftet bara har varit mjukporr, så har man medvetet eller undermedvetet fått en rätt bra gestaltning av kvinnors psykologiskt "dubbla natur" som debatteras i media lite då och då. Nu senast i debatten om mansrollen i DN för bara någon månad sedan.
Kreepy (Anmäl)   3/7 2011
Loffe, bröst och Hopf... det enda som var bra med filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Exponerad