Exposé

Originaltitel: Exposé
Regissör:James Kenelm Clarke
Utgivningsår:1976

Om Exposé:

En författare hyr ett hus där han ska börja på sin andra roman. Han hyr också en sekreterare och det är då problemen startar.

Udo Kier, Linda Hayden, Fiona Richmond, Patsy Smart

James Kenelm Clarke

Kriminalare, Thriller, Skräck

House on Straw Hill

Storbritannien
Med i listor: Video nasties
Filmnummer: 20455
Diskussioner om Exposé  (0 diskussioner)
Kommentarer om Exposé (6 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   20/11 2012
Kunde varit bättre om det inte vore för det något torftiga manuset och de fullständigt talanglösa skådespelarna. Lite för mycket naket och lite för lite våld, men den är fortfarande sevärd, så länge man inte har för stora förhoppningar.
dudson (Anmäl)   10/3 2010
Rätt typisk Engelsk rulle...Bra stämmning Några få Mord..lite sex...känns äldre än vad den är...Slutet var väl inte mkt att ha direkt..Några Logiska luckor finns det åxå som drar ner Betyget en del.
3D Daniel (Anmäl)   17/9 2009
Jag såg nog en klippt version. En del av det kontroversiella fanns inte med när det gäller våldet. I den här versionen tog sexet överhanden och mycket av karaktärernas beteende var irriterande också. Men plus för att Udo kier som vidrig författare och att det ändå finns några få spänningsmoment.
menschenfeind (Anmäl)   2/3 2008
...sen var han ju dubbad också.
menschenfeind (Anmäl)   2/3 2008
Vem kunde tro att en film med Udo Kier i en såhär stor roll kunde vara så dålig? Fast en del av musiken är lite söt, fast det känns inte som att den passar in.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Exposé