Extreme Crisis

Originaltitel: B gai waak
Regissör:Bruce Law
Utgivningsår:1998

Om Extreme Crisis:

Löst baserad på nervgasattentatet i Tokyos tunnelbana. Ledaren för den kända japanska sekten som var ansvarig för attentatet har blivit arresterad i Hong Kong. Japanerna förhandlar med representater i Hong Kong för att få sektledaren utlämnad. Under tiden mördar några sektmedlemmar oskyldiga människor och kräver att deras ledare ska befrias - annars tänker de sprida ut saringas över hela Hong Kong. En polis i Hong Kong-styrkan tar det personligt när en annan polis blir dödad av terroristerna, och tillsammans med en av de japanska poliserna försöker han spåra sektmedlemmarna för att försöka hindra dem från att verkställa sitt hot.