Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile

Originaltitel: Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile
Regissör:Joe Berlinger
Utgivningsår:2019

Om Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile:

Historien om den välkände seriemördaren Ted Bundy, berättat från hans flickvän Elizabeth Kloepfers perspektiv, som i många år vägrade tro att han var en seriemördare.

Zac Efron, Lily Collins, Kaya Scodelario, Jeffrey Donovan, Angela Sarafyan, Dylan Baker, Brian Geraghty, Terry Kinney, Haley Joel Osment, James Hetfield, Grace Victoria Cox, Jim Parsons, John Malkovich, Alan B Jones, Forba Shepherd, Ryan Wesley Gilreath

Michael Werwie

Drama, Kriminalare, Thriller, Biografi

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile  (0 diskussioner)
Kommentarer om Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (11 st)
kryttan (Anmäl)   08:03 20/5
Hyffsad dramatisering, men jag hade precis sett dokumentären innan och det förtog ganska mycket av spänningen.
callusis (Anmäl)   09:07 15/5
Zac Efron är bra men se Conversations with a Killer istället.
BarryHero (Anmäl)   10:30 12/5
Tycker attt det ar bra att den inte visade allt for mycket vald. Men pa samma gang far man inte samma otacka bild av Ted Bundy da som snarare malas upp som karismatisk och ev. till och med felaktigt anklagad. Dock en bra och valgjord film om en riktig otacking.
Tatty (Anmäl)   10:10 11/5
Tja, den var lite seg men inte dålig ändå! Zac Efron var väldigt bra som Ted iaf.
Jaganatha (Anmäl)   23:20 6/5
Dokumentärserien Conversations with a Killer är bättre för den som vill veta det mesta som är känt om seriemördaren Ted Bundy. I denna dramatisering får vi se honom huvudsakligen ur flickvännen Liz Kendalls perspektiv eftersom den baserar sig på hennes bok och det lämnar frågan om Bundys skuld något mer öppen. Zac Efron är ingen särskilt slipad karaktärsskådespelare, men han har lite av samma typ av pigtjusarcharm som Bundy hade och utnyttjade, så därför bör nog detta betraktas som hans hittills bästa filmroll. Övriga skådespelare sköter sig också utmärkt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile