Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile

Originaltitel: Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile
Regissör:Joe Berlinger
Utgivningsår:2019

Om Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile:

Historien om den välkände seriemördaren Ted Bundy, berättat från hans flickvän Elizabeth Kloepfers perspektiv, som i många år vägrade tro att han var en seriemördare.

Zac Efron, Lily Collins, Kaya Scodelario, Jeffrey Donovan, Angela Sarafyan, Dylan Baker, Brian Geraghty, Terry Kinney, Haley Joel Osment, James Hetfield, Grace Victoria Cox, Jim Parsons, John Malkovich, Alan B Jones, Forba Shepherd, Ryan Wesley Gilreath

Michael Werwie

Drama, Kriminalare, Thriller, Biografi

Diskussioner om Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile  (0 diskussioner)
Kommentarer om Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (20 st)
karlmats (Anmäl)   20:48 9/8
Efron har lämnat High School Musical bakom sig det är då ett som är säkert. Biografier är inte riktigt min gren och även om den här är välgjord och kanske inte tar sig allt för mycket friheter med verkligheten kan jag ändå önska att man fått lite mer inblick i Bundys psyke än vad den här filmen erbjuder. Collins och Efron gör vad de kan, men det blir ändå bara en hyfsat stark 2a.
Kimchi (Anmäl)   16:52 3/8
Zac Efron räddar den från en etta. Uselt manus. Carols roll är överdriven. Droppen var nog när hunden började skälla på Ted...som om en hund kan känna på sig vem som är psykopat. Är man intresserad av Ted Bundy gör man bäst i att se någon av de dokumentärer som gjorts. Även om Efron spelar Bundy bra gör han det allra bäst själv.
Kayuzuzu (Anmäl)   20:52 15/7
Intressant ämne, uruselt manus. Mycket hopp i tiden, ointressant flickvän.
KalleB (Anmäl)   13:47 15/7
Hade stor potential men man valde att berätta historien från en tråkig vinkel vilket förstörde mycket.
RunRiot (Anmäl)   02:31 9/7
Detta hade kunnat bli så bra, men tyvärr är det mest segt och oengagerande. Även fast det finns en del riktigt bra scener är dramaturgin helt knäpp och det saknas djup. Jag hade hoppats på att få veta mer om honom som person och vad han gjort, men tyvärr pratar de bara om det istället för att visa och det gör filmen så himla platt. Trots alla minus måste jag ändå säga att skådespeleriet är på topp. Det var det enda som fick mig att stanna kvar genom hela filmen. Zac Effron är riktigt vass.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile