Ögat i labyrinten

Originaltitel: L'occhio nel labirinto
Regissör:Mario Caiano
Utgivningsår:1972

Om Ögat i labyrinten:

Julies försvinner under mystiska omständigheter och hennes sökande leder henne till ett märkligt strandhus med än mer märkliga invånare. Alla är tillbakadragna konstnärer men de har även gemensamt att de alla hatade hennes man. Vi dras in i en giallo (mordgåta) där vem som helst kan vara mördaren...

Titel: In the Folds of the Flesh
Originaltitel: Nelle pieghe della carne
Regissör: Sergio Bergonzelli
År: 1970
Genre: Drama, Thriller, Skräck
In the Folds of the Flesh

Adolfo Celi, Sybil Danning, Rosemary Dexter, Horst Frank, Franco Ressel, Alida Valli, Rosita Torosh, Elisa Mainardi, Alba Maiolini

Horst Hächler, Mario Caiano, Antonio Saguera

Thriller, Skräck, Mysterium

Blood, Eye in the Labyrinth

Italien, Västtyskland
Med i listor: Giallo
Filmnummer: 19392
Diskussioner om Ögat i labyrinten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ögat i labyrinten (8 st)
dudson (Anmäl)   5/6 2018
Verkligen en bizzar och orginell mystery giallo i läckra miljöer. Men själva storyn och upplägget är riktigt kasst. Älskar iaf scenen med ciggen bredvid bilen #). Ej att förglömma den skrikiga saxofon musiken som ännu ett irritations moment. 1+
Gordyal (Anmäl)   20/3 2018
Extra tråkig giallo. Verkligen obra. (3+/15)
EvilNed (Anmäl)   18/6 2017
Code Red har släppt den på BluRay.
idd (Anmäl)   27/10 2013
rätt sjysst giallo med ett originellt soundtrack som funkar fint till den bisarra miljön som det annars rätt klassiska giallomanuset utspelar sig i..
ulke666 (Anmäl)   2/2 2012
Ganska märklig och bra giallo. Den vilda jazzen faller mig inte riktigt i smaken men passar ändå bra i filmen. Snygga soldränkta miljöer jag gärna hade sett i bättre kvalitet. Såg tyvärr en gråblek VHS-kopia då det verkar vara enda sättet att få se den?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ögat i labyrinten