Eyeball

Originaltitel: Gatti rossi in un labirinto di vetro
Regissör:Umberto Lenzi
Utgivningsår:1975

Om Eyeball:

Amerikanska turister på bussresa i Barcelona råkar ut för en mystisk knivmördare som plockar ur sina offers vänstra öga.

Martine Brochard, John Richardson, Ines Pellegrini, Andrés Mejuto, Mirta Miller, Daniele Vargas, Georges Rigaud, Silvia Solar, Raf Baldassarre

Umberto Lenzi, Félix Tusell

Kriminalare, Skräck

The Secret Killer

Spanien, Italien
Med i listor: Giallo
Filmnummer: 19443
Diskussioner om Eyeball  (0 diskussioner)
Kommentarer om Eyeball (16 st)
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Inte fullt sa lysande som jag hoppats pa men andock en bitvis frack giallo av herr Lenzi. Bruno Nicolais soundtrack ar stortskont! 3+
Bumbi78 (Anmäl)   29/3 2012
Inte speciellt intressant, men härligt trashig giallo. Innehåller några snaskiga mord, tuttar och maskbeklädd mördare precis som det ska va. Varken särskilt snygg eller spännande, men precis så tokig och underhållande som jag vill ha det. Roligt att äntligen sett den.
CinemaniaC (Anmäl)   12/3 2012
Fenomenalt skruvad giallo av Umberto Lenzi. Ogillar man Bruno Nicolais tema kommer man bli rätt trött fort ty den spelas ungefär vart tionde minut, själv gillar jag den så störde mig inte, snarare blev man road - på samma sätt som jag blev road av dem många lustiga dialogbyten som sker. Vartefter alla mord sker och folk ändå fortsätter med deras bussresa njöt jag mer och mer av den brokiga skaran resenärer och polischefen som försöker lösa mordfallen. För att toppa av alltihop så har filmen även en extrascen på slutet som förklarar eventuella lösa trådar man kan ha haft, bara för att liksom - svinkul.
Tsurugi (Anmäl)   20/3 2011
Upplösningen höjer till en svag trea, varken speciellt bra filmat eller särskilt intressant giallo.
dudson (Anmäl)   1/4 2010
En Favo Giallo helt Klart det) Person- galleriet i filmen är Gudomligt Bra och Varierande=) Den Italienska Guiden är ju bara för Härlig..Riktig sadist haha..(Wacko) Sen mkt Snygga miljöer och musik!! Morden kan man inte heller klaga på=)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Eyeball