Betyg idag: 1 188 Besökare idag: 4 206

Originaltitel: Eyes Wide Shut
Regissör:Stanley Kubrick
Utgivningsår:1999

Om Eyes Wide Shut:

En ödesdiger vinternatt i New York ger sig Dr William "Bill" Harford ut på en erotisk utflykt som kan komma att hota hans äktenskap. En utflykt där han även riskerar att bli inblandad i en obehaglig mordhistoria. Allt detta till följd av att hans fru bekänt att hon vid ett tillfälle åtrått en annan man. Berättelsen sveper över känslor som tvivel, rädsla, självinsikt och försoning.

Titel: Sleeping Beauty
Originaltitel: La notte
Regissör: Michelangelo Antonioni
År: 1961
Natten

Tom Cruise, Nicole Kidman, Sydney Pollack, Madison Eginton, Marie Richardson, Todd Field, Rade Serbedzija, Leon Vitali, Vinessa Shaw, Alan Cumming, Leelee Sobieski, Sky du Mont, Julienne Davis, Thomas Gibson

Stanley Kubrick, Frederic Raphael

Drama, Thriller, Mysterium

USA, Storbritannien

Recension Eyes Wide Shut

- Bobby Peru skriver:
Stanley Kubricks allra sista film må inte vara hans bästa, men en av hans mest underskattade filmer. Den handlar om paret Bill och Alice Harford, spelade av dåvarande paret Tom Cruise & Nicole Kidman, som är superba i sina rolltolkningar. Han är läkare, hon är konstnär. Filmen inleds på ett julparty. Bill snackar med två modeller, vilket gör Alice vresig senare på kvällen när de kommer hem till...

Recension av Eyes Wide Shut - Läs hela!

Diskussioner om Eyes Wide Shut  (1 diskussioner)
Kommentarer om Eyes Wide Shut (682 st)
LukeSkywalker (Anmäl)   08:56 13/2
Perfektion
Sarakin76 (Anmäl)   20/12 2017
Det første som slår meg med denne filmen er at Nicole ikke kan spille ruspåvirket på en troverdig måte. Tom er stabil som vanlig. Filmen har mange kvaliteter men også mange mangler. Men bitvis spennende og klart severt -4.
Nalleman (Anmäl)   17/12 2017
Sjukt överreklamerad film!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Stämningsfull
92axha10 (Anmäl)   23/9 2017
Den här filmen har så många lager att den är svår att fånga direkt. Jag kan förstå att folk inte gillar den men kan lika mycket förstå dem som gillar den. Ämnet den berör är däremot intressant och den surrealistiska stämningen gör att det hela känns som en dröm.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Eyes Wide Shut