Betyg idag: 1 225 Besökare idag: 5 615

Originaltitel: Face/Off
Regissör:John Woo
Utgivningsår:1997

Om Face/Off:

Sean Archer är en hemlig agent som antar den fysiska skepnaden av sin döda ärkefiende Castor Troy, för att förhindra en katastrof med biologiska vapen.

Titel: Con Air
Regissör: Tarsem Singh
År: 2015
Genre: Action, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Selfless

John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Gina Gershon, Alessandro Nivola, Nick Cassavetes, Dominique Swain, Colm Feore, Robert Wisdom, CCH Pounder, Harve Presnell, John Carroll Lynch, Margaret Cho, Tommy Flanagan, Chris Bauer, Danny Masterson

Mike Werb, Michael Colleary

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction

Recension Face/Off

- carreyholic sätter betyg 5 och skriver:
John Woo`s Face/Off från 1997 handlar om polisen Sean Archer (John Travolta) som spenderat flera år av sitt liv åt att försöka fånga den iskalle psykopaten Castor Troy (Nicolas Cage), som dödat hans son. En dag när de båda drabbas samman, skadas Castor allvarligt och hamnar i koma, men inte innan han avslöjat att han apterat en biologisk bomb någonstans i Los Angelse innerstad. Med Castor i koma,...

Recension av Face/Off - Läs hela!

Diskussioner om Face/Off  (0 diskussioner)
Kommentarer om Face/Off (747 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:59 11/10
Ganska bra actionklassiker
Jaganatha (Anmäl)   19:03 29/5
Det är naturligtvis helt galet att ge John Woo chansen att regissera Cage och Travolta, två ökända "ham actors", i roller där de byter ansikte och därmed personlighet med varandra. Om man inte sedan tidigare hade sin uppfattning klar om herrarna i fråga, är det här filmen som konstaterar faktum. Utan hämningar blomstrar galenskapen och uppnår sublima höjder. Tack för det, John Woo!
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Väldigt bra, spännande och välgjord film!
papabobadiof (Anmäl)   22/10 2016
Fruktansvärt tramsig actionrulle!! Sista halvtimme är rätt och slätt tortyr. Enda behållningen är när Travolta som Castor Troy ger sig på tonårsföräldrarskap (vilket faktiskt är föjävla skoj...)
Portugallien (Anmäl)   24/8 2016
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Face/Off