Face/Off

Originaltitel: Face/Off
Regissör:John Woo
Utgivningsår:1997

Om Face/Off:

Sean Archer är en hemlig agent som antar den fysiska skepnaden av sin döda ärkefiende Castor Troy, för att förhindra en katastrof med biologiska vapen.

Titel: Con Air
Regissör: Jan De Bont
År: 1994
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr
Speed

John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Gina Gershon, Alessandro Nivola, Nick Cassavetes, Dominique Swain, Colm Feore, Robert Wisdom, CCH Pounder, Harve Presnell, John Carroll Lynch, Margaret Cho, Tommy Flanagan, Chris Bauer, Danny Masterson

Mike Werb, Michael Colleary

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction

Recension Face/Off

- anonym skriver:
Actionregissören John Woo har lyckats bra med Face/Off tycker jag, det är en spännande actionthriller med Travolta och Cage i huvudrollerna. FBI Agenten Sean Archer (John Travolta) försöker hitta ett biologiskt vapen som Castor Troy, en sadistisk terrorist och ett kriminellt geni (Nicolas Cage) gömt någonstans i Los Angeles. Archer har jagat Troy i åtta månader och är besatt av tanken på hämnd...

Recension av Face/Off - Läs hela!

Med i listor: Action Top 50, Kriminalare Top 50, Science Fiction Top 50, Thriller Top 50
Diskussioner om Face/Off  (0 diskussioner)
Kommentarer om Face/Off (749 st)
deswhip (Anmäl)   01:27 10/3
Bra välgjord och underhållande 90-talsaction. Det är gott om ologiska och icke trovärdiga detaljer i filmen men eftersom det är 90-tal måste man vara lite förlåtande till det, som tex, trots att filmen är över 20 år gammal så är deras toppkirurger ljusår framför dagens bästa... Jag tycker speciellt Travolta gör en bra insats.
sodomiten (Anmäl)   00:15 10/3
Nej. John Travolta och Nicholas Cage är bra skådisar, men den här historien är väldigt konstig och långsökt. Gigantiska logiska luckor vid flykten från fängelset. Fast detta har ändå större underhållningsvärde än tex "Broken arrow".
Rai (Anmäl)   29/12 2017
Det här är en riktigt bra rulle...
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Ganska bra actionklassiker
Jaganatha (Anmäl)   29/5 2017
Det är naturligtvis helt galet att ge John Woo chansen att regissera Cage och Travolta, två ökända "ham actors", i roller där de byter ansikte och därmed personlighet med varandra. Om man inte sedan tidigare hade sin uppfattning klar om herrarna i fråga, är det här filmen som konstaterar faktum. Utan hämningar blomstrar galenskapen och uppnår sublima höjder. Tack för det, John Woo!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Face/Off