Face/Off

Originaltitel: Face/Off
Regissör:John Woo
Utgivningsår:1997

Om Face/Off:

Sean Archer är en hemlig agent som antar den fysiska skepnaden av sin döda ärkefiende Castor Troy, för att förhindra en katastrof med biologiska vapen.

Titel: Con Air
Regissör: Jan De Bont
År: 1994
Genre: Action, Thriller
Speed

John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Gina Gershon, Alessandro Nivola, Nick Cassavetes, Dominique Swain, Colm Feore, Robert Wisdom, CCH Pounder, Harve Presnell, John Carroll Lynch, Margaret Cho, Tommy Flanagan, Chris Bauer, Danny Masterson

Mike Werb, Michael Colleary

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction

Recension Face/Off

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Som alla filmer av John Woo så får huvudkaraktärerna någon form av odödlighetsfaktor kring sig. De har en tendens att klara hur mycket stryk som helst och blir aldrig träffade i skottlossningar mer än i en eventuell axelskada. Det följer verkligen det klassiska actionfilmskomplexet med biroller som istället faller av pinn var femte sekund och egentligen så är effekterna hela syftet med filmen. Ändå...

Recension av Face/Off - Läs hela!

Diskussioner om Face/Off  (0 diskussioner)
Kommentarer om Face/Off (747 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:59 11/10
Ganska bra actionklassiker
Jaganatha (Anmäl)   19:03 29/5
Det är naturligtvis helt galet att ge John Woo chansen att regissera Cage och Travolta, två ökända "ham actors", i roller där de byter ansikte och därmed personlighet med varandra. Om man inte sedan tidigare hade sin uppfattning klar om herrarna i fråga, är det här filmen som konstaterar faktum. Utan hämningar blomstrar galenskapen och uppnår sublima höjder. Tack för det, John Woo!
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Väldigt bra, spännande och välgjord film!
papabobadiof (Anmäl)   22/10 2016
Fruktansvärt tramsig actionrulle!! Sista halvtimme är rätt och slätt tortyr. Enda behållningen är när Travolta som Castor Troy ger sig på tonårsföräldrarskap (vilket faktiskt är föjävla skoj...)
Portugallien (Anmäl)   24/8 2016
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Face/Off