Facing the Giants

Originaltitel: Facing the Giants
Regissör:Alex Kendrick
Utgivningsår:2006

Om Facing the Giants:

Berättelsen om Grant Taylor, en tränare som aldrig lyckats föra sina Shiloh Eagles till vinst. Efter denna 6 år långa förlustsvit toppas den av att hans bästa spelare ska byta skola, en grupp fäder håller hemliga möten om att sparka honom från tränarjobbet. Dessutom verkar han och hans fru inte kunna få barn.
Se filmen på iTunes

Regissör: Brad Peyton
År: 2012
Genre: Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Journey to the Mysterious Island

James Blackwell, Bailey Cave, Shannen Fields, Tracy Goode, Alex Kendrick, Erin Bethea

Alex Kendrick, Stephen Kendrick

Drama

Med i listor: Amerikansk fotboll
Diskussioner om Facing the Giants  (0 diskussioner)
Kommentarer om Facing the Giants (39 st)
booby (Anmäl)   8/5 2015
Ännu en film från de amerikanska kristna fronten. Lite väl mycket tvångsmatning men bra känsla av kontentan.
chocolat_1 (Anmäl)   2/3 2014
Amerikanskt och religiöst dravel. Men den får en 2 för sporten annars hade det blivit 1a
spiel mit mir (Anmäl)   20/1 2013
Nej men snälla... Jag är GIFT med en präst, men det här blev bara för mycket - even for me! Trovärdighet = 0. Hyfsade skådisar dock, men hela filmen har något slags frikyrkligt frälsningsskimmer över sig som man bara inte orkar med. Första gången jag _på riktigt_ tagit fram en skämskudde. Slutet är rätt gulligt, vilket ger den en 2:a till sist.
Supernessie (Anmäl)   5/12 2012
Bland det samsta jag har satt. Kristen propagandafilm, mycket skralt manus. usch
Christofer (Anmäl)   17/5 2011
Även om det kanske var en aning "over the top" och kändes ganska överdrivet så blev jag faktiskt rörd och det händer inte ofta. En härlig känsla genomsyrade hela filmen, som faktiskt var en smula bättre rent produktionsmässigt än jag hade väntat mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Facing the Giants