Faculty

Originaltitel: The Faculty
Regissör:Robert Rodriguez
Utgivningsår:1998

Om Faculty:

I en amerikansk småstad byts invånarna undan för undan ut till känslokalla utomjordingar. På skolan, Herrington High, blir lärarna plötsligt energiska. Men en grupp elever tar upp striden med inkräktarna.
Se filmen på Netflix

Regissör: Wes Craven
År: 1996
Genre: Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium
Scream

Jordana Brewster, Clea DuVall, Laura Harris, Josh Hartnett, Shawn Hatosy, Salma Hayek, Famke Janssen, Piper Laurie, Christopher McDonald, Bebe Neuwirth, Robert Patrick, Usher Raymond, Jon Stewart, Daniel von Bargen, Elijah Wood

Kevin Williamson, David Wechter, Bruce Kimmel

Komedi, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Recension Faculty

- paycheck sätter betyg 2 och skriver:
I en småstad i USA förvandlas plötsligt invånare efter invånare till utomjording. På skolan Herrington High beter sig lärarna jättekonstigt och några elever upptäcker det. De vill få alla vanliga igen och det blir en fartfylld historia. Faculty var en underhållande film. Jag förväntade mig inte så mycket, men blev ändå rätt nöjd. Regissören Rodriguez har fått ihop ett hyfsat skådespelargäng så...

Recension av Faculty - Läs hela!

Diskussioner om Faculty  (0 diskussioner)
Kommentarer om Faculty (347 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   04:10 30/6
En kul blandning av genrer, ett kul gäng skådisar, ett bra persongalleri, och helt rätt regissör i Robert Rodriguez för att göra det bästa av allt detta. Han hittar en bra balans mellan att skapa en hyllningsfilm till genren och en film i genren på samma gång, och det finns också lite satir kring high school-konformism som förvisso inte går speciellt djupt, men som ändå fungerar bra för vad den är. Det finns dock en hel del problem med logiken, men det får man anta är medvetet, så det kan jag leva med. Det blir kanske inte så minnesvärt trots allt, men utan tvekan en underhållande rulle att återbesöka
gjoob (Anmäl)   18:45 4/2
En rejält underhållande åktur från början till slut. Både spännande och gjord med glimten i ögat. Att den är dum och klichéfylld har jag överseende med då den har ett nostalgiskt värde för mig.
myslas (Anmäl)   19/10 2017
En av alla dessa teen-skräckisar som kom efter jättesuccén Scream i slutet på 90-talet och precis som de flesta av dessa filmer är den här inte särskilt bra. Snygga specialeffekter för att komma från den här perioden dock.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/10 2016
Bra, välgjord och spännande film med snygga specialeffekter och bra skådespelare. En av de bättre skräckisarna som gjordes på 90-talet. Stark 4:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Faculty