Betyg idag: 1 819 Besökare idag: 6 000

Originaltitel: The Faculty
Regissör:Robert Rodriguez
Utgivningsår:1998

Om Faculty:

I en amerikansk småstad byts invånarna undan för undan ut till känslokalla utomjordingar. På skolan, Herrington High, blir lärarna plötsligt energiska. Men en grupp elever tar upp striden med inkräktarna.
Se filmen på Netflix

Regissör: Stuart Orme
År: 1994
Genre: Skräck, Science Fiction
Puppet Masters

Jordana Brewster, Clea DuVall, Laura Harris, Josh Hartnett, Shawn Hatosy, Salma Hayek, Famke Janssen, Piper Laurie, Christopher McDonald, Bebe Neuwirth, Robert Patrick, Usher Raymond, Jon Stewart, Daniel von Bargen, Elijah Wood

Kevin Williamson, David Wechter, Bruce Kimmel

Komedi, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Recension Faculty

- paycheck sätter betyg 2 och skriver:
I en småstad i USA förvandlas plötsligt invånare efter invånare till utomjording. På skolan Herrington High beter sig lärarna jättekonstigt och några elever upptäcker det. De vill få alla vanliga igen och det blir en fartfylld historia. Faculty var en underhållande film. Jag förväntade mig inte så mycket, men blev ändå rätt nöjd. Regissören Rodriguez har fått ihop ett hyfsat skådespelargäng så...

Recension av Faculty - Läs hela!

Diskussioner om Faculty  (0 diskussioner)
Kommentarer om Faculty (345 st)
myslas (Anmäl)   23:08 19/10
En av alla dessa teen-skräckisar som kom efter jättesuccén Scream i slutet på 90-talet och precis som de flesta av dessa filmer är den här inte särskilt bra. Snygga specialeffekter för att komma från den här perioden dock.
Filmfantast86 (Anmäl)   19:27 18/10
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/10 2016
Bra, välgjord och spännande film med snygga specialeffekter och bra skådespelare. En av de bättre skräckisarna som gjordes på 90-talet. Stark 4:a.
filmfreak1 (Anmäl)   9/3 2016
Film att återbesöka om och om igen utan att tröttna.
Grillo (Anmäl)   17/10 2015
Skön highschoolfilm av stuket man växte upp med. På nåt sätt har jag dock lyckats missa den här. Visst är det klyschigt men det är välgjort och kul med så många stora skådisar i små roller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Faculty