Fair Game

Originaltitel: Fair Game
Regissör:Doug Liman
Utgivningsår:2010

Om Fair Game:

Valerie Plames position som CIA-agent avslöjades av Vita Huset med avsikt att smutskasta hennes make, ambassadören Joseph Wilson. Wilson skrev 2003 en artikel i New York Times där han menade att Bush-administrationen manipulerat information som hade med massförstörelsevapen att göra, för att på så sätt rättfärdiga invasionen av Irak.

Titel: Green Zone
År: 2014
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Kill the Messenger
Titel: Sjätte budordet
Originaltitel: La noche de los girasoles
Regissör: Jorge Sánchez-Cabezudo
År: 2006
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Sjätte budordet

Naomi Watts, Sean Penn, Noah Emmerich, Bruce McGill, Michael Kelly, Kristoffer Ryan Winters, Tim Griffin, David Denman, David Andrews, Adam LeFevre, Liraz Charhi, Khaled Nabawy, Jessica Hecht, Brooke Smith, Sam Shepard, Ashley Gerasimovich, Quinn Broggy

Jez Butterworth, John Butterworth

Drama, Thriller, Biografi

USA, Förenade Arabemiraten
Videoecension av Rune2000:

Recension Fair Game

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
Men allt invägt så skakar den dock aldrig om, och det om något borde filmen med alla sina utmanande ingredienser och bra skådespelare klara av att göra.

Recension av Fair Game - Läs hela!

Diskussioner om Fair Game  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fair Game (72 st)
Bozze80 (Anmäl)   28/11 2017
En vidrig historia som i sig är värd mycket högre betyg än vad filmen får. Tyvärr blir den mest småputtrig och pratig, och i slutändan tämligen ointressant.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Filmen skildrar en av USAs politiska skandaler från tiden då Irakkriget pågick (alltså sann förebild). Jag tror man måste ha varit närmare den amerikanska nyhetsrapporteringen när det begav sig för att fullt uppskatta den här filmatiseringen. Det brister även för mycket i både manus och regi för att det ska engagera en oinsatt person som mig.
Murvel48 (Anmäl)   14/10 2016
En lite småtradig film men får en svag trea tack vare bra skådespelarprestationer.
Rele (Anmäl)   15/7 2015
Bra biografi. Duktiga skådespelare. Inte så spännande men sevärd i alla fall. Jag ger en trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fair Game
Se filmen