Fall Down Dead

Originaltitel: Fall Down Dead
Regissör:Jon Keeyes
Utgivningsår:2007

Om Fall Down Dead:

En seriemördare som kallas "The Picasso Killer" går lös i staden. När den unga servitrisen Christie Wallace springer på mördaren under ett mord tvingas hon ta sin tillflykt i ett höghus. Men när polisen väl anländer försvinner strömmen och de kan inte längre få kontakt med polishuset. Nu blir det istället en katt- och-råtta-lek i det nedsläckta huset.

Dominique Swain, Mehmet Günsür, Udo Kier, David Carradine, R Keith Harris, Monica Dean, Jennifer Alden, Austin James

Roy Sallows

Skräck

Diskussioner om Fall Down Dead  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fall Down Dead (4 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   21/11 2012
Riktigt usel. Träiga och fullständigt obegåvade skådespelare, ett skrattretande dåligt manus och en produktion som skriker nollbudget TV-produktion. Det finns absolut inget bra att nämna om den här rullen, inte ens Kiers galna mördare har något som helst underhållsvärde.
Angeliana (Anmäl)   23/4 2008
dålig, dåligare och sen kommer den här filmen .
sathariel (Anmäl)   30/3 2008
Alla spelar över något gräsligt (utom ena polisen, spelad av Günsür. Han är bra ett tag). Riktigt tafflig produktion som är typisk för en B-thriller gjord på tidigt.90-tal; inte 2007. Genre: 'thriller'. Inte 'skräck'.
Bomkia (Anmäl)   6/3 2008
Skräpig skräckis med en överspelande Udo som elak mördare och blek tjej i huvudrollen. Det blir mest tröttsamt när de springer runt i huset och försöker få till nån slags spänning. 1a.