Falling in Love

Originaltitel: Falling in Love
Regissör:Ulu Grosbard
Utgivningsår:1984

Om Falling in Love:

Frank och Molly möts av en slump när de är ute och handlar julklappar, ett kort möte som för alltid kommer att förändra deras liv. Några månader senare möts de på tåget och blir hopplöst förälskade. Trots att de båda två är gifta inleder de en affär som kan få förödande konsekvenser för dem båda.

Titel: Love Story
Regissör: Tod Williams
År: 2004
Genre: Drama, Komedi
Door in the Floor

Meryl Streep, Harvey Keitel, Robert De Niro, Victor Argo, Dianne Wiest, David Clennon

Michael Cristofer

Drama, Romantik

Diskussioner om Falling in Love  (0 diskussioner)
Kommentarer om Falling in Love (64 st)
precineadd (Anmäl)   6/7 2014
2.5, klyschig men sebar indirekt nyinspelning av Kort möte. Fungerar bäst som oavsiktligt deprimerande skildring av 80-talets kärlekslösa samhälle där ingen jävel egentligen bryr sig
Astrojacob (Anmäl)   15/3 2014
de Niro - Streep. Intense och proffigt. Kanske lite tunt manus men hyfsat svag Fyra.
Gigi1943 (Anmäl)   26/10 2013
Det räcker med en tvåa, jag tycker Meryl är lite fjamsig, inte trovärdig och storym är linget vidare, mä, för att vara en kärleksfilm så duger den inte. Dessutom märkte jag till viss del att jag hade sett den tidigare, inte konstigt att jag glömt nästana llt, suck.
Djurnord (Anmäl)   8/10 2013
Mysig och romantiskt.
Berniey (Anmäl)   30/4 2013
Gillar visserligen den dystra stämningen men särskilt bra är det inte då det blir för långtråkigt o händelsefattigt trots bra agerande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Falling in Love