Falskspel

Originaltitel: The Prime Gig
Regissör:Gregory Mosher
Utgivningsår:2000

Om Falskspel:

Pendelton "Penny" Wise har talets gåva och jobbar som telefonförsäljare av falska semesterresor. Men Penny är desperat och vill tjäna mer snabba pengar. Han går därför med på att jobba åt den tvivelaktige affärsmannen Kelly Grant som säljer delar i en guldgruva. Men när Penny inleder en affär med Grants älskarinna sätter det igång ett nät av intriger där frågan är som bedrar vem.

Titel: Glengarry Glen Ross
Regissör: Martin Scorsese
År: 2013
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
The Wolf of Wall Street

Ed Harris, Julia Ormond, George Wendt, Stephen Tobolowsky, Vince Vaughn, Wallace Shawn, Rory Cochrane, Amber Benson, Tom Wright, Brian George, Romany Malco, Christina Cabot, Jeannetta Arnette, Shishir Kurup

William Wheeler

Drama

Diskussioner om Falskspel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Falskspel (9 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   11/9 2011
En trött standardrulle med en förutsägbar story. Det hade dock fortfarande kunnat bli en hyfsad film ifall man inte hade varit så sparsam med detaljer, här finns t.ex. ingenting som motiverar eller förklarar karaktärernas agerande. Istället är det en sån där film där karaktärerna agerar på det sätt som passar handlingen för tillfället, det gör att samma karaktär ena stunden kan vara jättesmart för att sen vara jättekorkad i nästa. Vince Vaughn är dessutom en väldigt okarismatisk och ointressant skådis, hur han överhuvudtaget har lyckats hamna i branschen är lite av en gåta
soltrollet (Anmäl)   16/1 2010
Exakt jonbo, ointressant. Man liksom skiter i hur det ska gå.
yrkeschaufföre (Anmäl)   14/12 2009
Vince är inte så "Vince Vaughn"-ig och det är ju ett plus! Slutet är oväntat och det är också ett plus men resten är minus så det räcker till en tvåa.
Clementoni (Anmäl)   6/3 2009
Håller med Bomkia