Familjehemligheter

Originaltitel: Familjehemligheter
Regissör:Kjell-Åke Andersson
Utgivningsår:2001

Om Familjehemligheter:

Vi följer medelklassfamiljen Bendricks - mamma Mona, pappa Bosse, de två tonåringarna Ola och Katta samt 9-årige Morgan - under fyra dramatiska dygn. Familjen bor i en villa som fadern själv har byggt, har två bilar i garaget och en liten motorbåt i den närbelägna sjön. På ytan är allt som det ska. Men tittar man närmare på familjen, ser vi hur den - likt det fuskbyggda huset - långsamt håller på att spricka sönder. Varje familjemedlem bär på en hemlighet som de andra inte känner till.

Titel: Crazy
Originaltitel: s/y Glädjen
Regissör: Göran du Rées
År: 1989
s/y Glädjen

Rolf Lassgård, Maria Lundqvist, Erik Johansson (II), Emma Engström, Linus Nord, Mats Blomgren, Sverrir Gudnason, Sissela Kyle, Rebecka Östergren, Jennie Harrison, Claes Hartelius, David Törnqvist, Sam Kessel, Anna Pettersson, Magnus Krepper

Kjell-Åke Andersson, Håkan Lindhé

Drama

Sverige, Norge

Recension Familjehemligheter

- Kiril sätter betyg 3 och skriver:
Skenbart inspirerad av ”The Ice Storm” får vi en inblick i familjen Bendricks - en helt vanlig svensk familj under 1970-talet. En idyll målas upp; föräldrarna har varit gifta i ett antal år, har tre barn, bor i en villa och har två bilar. En fläckfri yta som knakar i fogarna liksom huset de bor i som byggts på instabil mark. Yngste sonens bäste vän flyttar till en annan stad, dottern trånar efter den...

Recension av Familjehemligheter - Läs hela!

Diskussioner om Familjehemligheter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Familjehemligheter (70 st)
Rai (Anmäl)   13/12 2018
Urtrist film...
Filmfantast86 (Anmäl)   10/10 2017
Bra
Stygga-Vargen (Anmäl)   13/11 2016
Helkass!
Friva (Anmäl)   26/1 2014
Trovärdig och bra skådespeleri.
Gigi1943 (Anmäl)   6/3 2013
Efter denna film inser man att ALLA människor - mer eller mindre - bär på hemligheter. Tycker den verkar ligga sanningar väldigt nära, bra skådespeleri, men fruns älskare fick mig att må illa - hur kan man bedra sin man med en så totalt charmlös kille (må vara att det var en ungdomshistoria som låg bakom). Jag tycker att detta är en av de bästa svenska filmer jag sett!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Familjehemligheter