Familjen Robinson

Originaltitel: Meet the Robinsons
Regissör:Stephen J Anderson
Utgivningsår:2007

Om Familjen Robinson:

Lewis är en pojke som gillar att uppfinna saker. Han är nästan ett geni och en dag uppfinner han en maskin som kan återvinna glömda minnen. Han hoppas kunna avslöja varför hans mamma bestämde sig för att adoptera bort honom men innan han får svaret stjäls uppfinningen. Lewis har nästan gett upp när han träffar den mystiske pojken Wilbur Robinson och tillsammans reser de till framtiden. Där får Lewis tillbringa en dag med Wilburs excentriska familj. I en värld med flygande bilar och flytande städer letar de reda på tjuven som stulit Lewis uppfinningsmaskin samtidigt som de räddar framtiden.
Se filmen på iTunes

Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Igor
Titel: Det regnar köttbullar
Originaltitel: Cloudy with a Chance of Meatballs
Regissör: Phil Lord, Christopher Miller (I)
År: 2009
Regissör: Peter Werner
År: 2006
Genre: Drama, Komedi
Why I Wore Lipstick to My Mastectomy

Angela Bassett (röst), Daniel Hansen (röst), Jordan Fry (röst), Matthew Josten (röst), John H H Ford (röst), Dara McGarry (röst), Tom Kenny (röst), Laurie Metcalf (röst), Adam West (röst), Tom Selleck (röst)

Jon Bernstein

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Familjen Robinson  (0 diskussioner)
Kommentarer om Familjen Robinson (125 st)
HerrNenne (Anmäl)   22:52 7/1
Så generisk och platt tidsresarrulle. Tröttsam. Ful animering.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
AlbinWesley (Anmäl)   5/8 2015
Farfarsparadoxen är dubbelt exponentiellt upphöjd, och även om det kanske finns en charm i att en film som denna naivt ignorerar detta klassiska tidsreseproblem, så är det ju rätt osmart. Framför allt finner jag filmen lite osympatisk i rätt stora delar av sin berättelse. Men det är välgjort och relativt underhållande, och en del finurliga roligheter i framtidsvisionen.
karlstadtös (Anmäl)   27/12 2014
Väldigt jobbig film och ointressant att titta på. Barnen tyckte den var bra, och budskapet var väl bra så därför får den en tvåa istället för en etta.
Lux Lisbon (Anmäl)   14/8 2014
<3 “Around here, however, we don't look backwards for very long. We keep moving forward, opening up new doors and doing new things, because we're curious...and curiosity keeps leading us down new paths.” Walt Disney
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Familjen Robinson