Fångad i en mardröm

Originaltitel: Scissors
Regissör:Frank De Felitta
Utgivningsår:1991

Om Fångad i en mardröm:

Den ensamma Angie attackeras i hissen av en främmande man som hon lyckas attackera med en sax. Hon tas om hand av sina grannar som är tvillingar men helt olika till personligheten. Hon besöker under denna period en psykolog som hon diskuterar sin hämmade sexualitet med.

Sharon Stone, Steve Railsback, Ronny Cox, Michelle Phillips, Vicki Frederick

Frank De Felitta, Joyce Selznick

Thriller

Diskussioner om Fångad i en mardröm  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fångad i en mardröm (11 st)
Bumbi78 (Anmäl)   7/2 2015
Underskattad liten thriller med en för tiden rätt finurlig intrig. Stone är snygg och förvecklingarna är många. Med tydlig inspiration av både Hitchcock och De Palma.
emmycaution (Anmäl)   20/5 2014
En film vars story plagierats i en säsong av Melrose Place. Kul!
Grillo (Anmäl)   5/1 2014
Började trist men tog sig ordentligt. Kul med Railsback i dubbelroll och Sharon Stone på uppgång i ett sådant här märkligt b-projekt. Blev riktigt otäckt framåt slutet eftersom filmen är konsekvent med vilken synvinkel man ser händelserna ifrån. Blir en snäll trea här eftersom det här var en sådan positiv överraskning.
craptastic (Anmäl)   1/4 2012
Minns den som en lagom thriller på 90-talet. Inspelad från tv VHS!
precineadd (Anmäl)   18/10 2010
jag gör ett undantagsfall här och sätter en trea på nåt som egentligen är uselt, men som är så konstigt att det blir sevärt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fångad i en mardröm