Betyg idag: 1 379 Besökare idag: 4 956

Originaltitel: Fantastic Four
Regissör:Tim Story
Utgivningsår:2005

Om Fantastic Four:

När en experimentell rymdresa går fel blir fyra människor förändrade av den kosmiska strålningen. Reed Richards, grundare av gruppen, får förmågan att förlänga sin kropp och tar namnet Mr. Fantastic. Hans flickvän Sue Storm, som får förmågan att göra sig osynlig och skapa kraftfält, kallas för Osynliga Flickan. Hennes yngre bror Johnny Storm får förmågan att kontrollera eld, inkluderat att han kan omringa sig själv med det. Hans nya namn blir Facklan. Piloten Ben Grimm förvandlas till en super-stark stenman som kallas för Big Ben. Tillsammans använder de sig av sina unika krafter för för att utforska underliga händelser på jorden och för att bekämpa ärkefienden Dr. Doom.
Se filmen på Netflix

Regissör: Mark Steven Johnson
År: 2007
Genre: Action, Thriller, Fantasy
Ghost Rider

Ioan Gruffudd, Michael Chiklis, Jessica Alba, Chris Evans, Julian McMahon, Kerry Washington, Hamish Linklater, Laurie Holden, David Parker, Kevin McNulty, Maria Menounos, Michael Kopsa

Mark Frost (I), Michael France

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Fantastiska Fyran, Fantastiska fyran och silversurfaren

USA, Tyskland

Recension Fantastic Four

- Pebosjan sätter betyg 3 och skriver:
Nästan alla unga pojkar leker och drömmer om att ha övernaturliga krafter. I sina djupaste fantasier lever man ut de höga önskningarna om att kunna vara överlägsen och regera över jordens onda individer. Marvel är väl det närmsta man kan komma att se sina drömmar på papper, och på senare år har Marvel också blivit förevigat på film. Min första upplevelse med Marvel, på vita duken, var den mörka och...

Recension av Fantastic Four - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Fantastic Four  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fantastic Four (642 st)
Robkiller (Anmäl)   11/11 2017
Helt ok superhjältefilm som underhåller hela vägen igenom.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
ok
HerrNenne (Anmäl)   13/5 2017
Ganska charmigt ganska länge men tar sig inte på tillräckligt stort allvar. En bagatell.
Raggarn (Anmäl)   31/7 2016
Det här är ju egentligen dåligt på riktigt. Löjligt och skrattretande upplägg och slutet är patetiskt pinsamt. På något sätt klarar jag igenom filmen utan större lidelse och då får det bli en 2a, en svag sådan!
Noseman 2005 (Anmäl)   1/7 2016
Ett lågvattenmärke i superhjältegenren, men ändå inte hopplöst. Svag trea. (5/10)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fantastic Four