Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott

Originaltitel: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Regissör:David Yates
Utgivningsår:2018

Om Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott:

Grindelwald har lyckats undkomma arresten och har bestämt sig för att samla anhängare som inte får veta sanningen om hans egentliga agenda: att uppfostra renblodstrollkarler till att styra över alla icke-magiska varelser. I ett försök att hindra Grindelwalds planer, tar Albus Dumbledore hjälp av sin tidigare elev Newt Scamander, som går med på att hjälpa till - ovetandes om vilka faror som väntar… Såväl kärlek som lojalitet testas, även hos trogna vänner och inom familjer, i en alltmer uppdelad värld.

Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler, Johnny Depp, Jude Law, Alison Sudol, Ezra Miller, Zoë Kravitz, Callum Turner, Carmen Ejogo, Claudia Kim, William Nadylam, Kevin Guthrie, Brontis Jodorowsky, Fiona Glascott, Poppy Corby-Tuech, David Sakurai

JK Rowling

Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Fantastic Beasts and Where to Find Them 2

Storbritannien, USA
Diskussioner om Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (30 st)
isecore (Anmäl)   20:21 10/8
Tråkig, händelselös effektsoppa utan handling eller själ. Den existerar bara för att bygga franchise.
Zhatan (Anmäl)   14:56 27/6
Gillade den mer än första filmen till skillnad från många andra.
fridenpaden (Anmäl)   22:21 10/6
Rörig och jobbig, speciellt sista timmen.
Halofreak92swe (Anmäl)   14:18 11/5
Mycket sämre än den förra. Inte alls samma känsla som i HP-filmerna. Skådisarna sköter det iaf bra och effekterna är ju riktigt bra också. Några sköna twistar får man ändå.
Teolinda (Anmäl)   14:02 22/4
En besvikelse. Den saknar all glädje och nyfikenhet från första filmen. Det känns ledsamt att se Harry Potter-karaktärer i en historia som känns så ogenomtänkt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott