Betyg idag: 1 229 Besökare idag: 5 517

Originaltitel: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Regissör:David Yates
Utgivningsår:2018

Om Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott:

Grindelwald har lyckats undkomma arresten och har bestämt sig för att samla anhängare som inte får veta sanningen om hans egentliga agenda: att uppfostra renblodstrollkarler till att styra över alla icke-magiska varelser. I ett försök att hindra Grindelwalds planer, tar Albus Dumbledore hjälp av sin tidigare elev Newt Scamander, som går med på att hjälpa till - ovetandes om vilka faror som väntar… Såväl kärlek som lojalitet testas, även hos trogna vänner och inom familjer, i en alltmer uppdelad värld.

Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Alison Sudol, Dan Fogler, Ezra Miller, Johnny Depp, Jude Law, Zoë Kravitz, Callum Turner, Claudia Kim, Carmen Ejogo, Ólafur Darri Ólafsson, Poppy Corby-Tuech, Fiona Glascott, William Nadylam, Ingvar Eggert Sigurðsson

JK Rowling

Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Fantastic Beasts and Where to Find Them 2

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (15 st)
Bomkia (Anmäl)   14:22 8/12
Jag uppskattar själva världen som filmen tar plats i och skådespelarna är för det mesta riktigt bra. Men manuset haltar lite och det känns som en mittenfilm. De ville göra "Rymdimperiet slår tillbaka" men kom inte riktigt hela vägen. 3+
Zipper (Anmäl)   17:43 2/12
Toppar och dalar, jag vet inte vad jag ska tycka egentligen. Vissa delar är nästintill helt tanklöst skrivna medan andra känns rätt smarta och fräscha. Har fortfarande svårt att se meningen med den här prequel-serien, förutom att mjölka pengar ur en populär franchise. Den tillför absolut ingenting till universumet i stort.
jonbo (Anmäl)   23:12 1/12
Svag trea, många karaktärer och ingen fastnar riktigt.
RunRiot (Anmäl)   23:54 29/11
Oj! Antingen hade J.K bråttom när hon skrev manuset eller så brydde hon sig inte tillräckligt för att göra det ordentligt. Jag kan ha överseende med en del småmissar, men karaktärerna som i förra filmen var så färgstarka och charmiga är här helt platta och oinspirerade. Jag saknar så mycket interaktioner mellan karaktärerna och något som gör att det känns mer levande, vilket förra filmen, och framförallt HP-filmerna, hade gott om. Leta Lestrange hade sån potential att bli en riktigt intressant karaktär, men hon slarvas bort totalt. Måste dock ge en stor eloge till killen som spelar unge Newt. Varenda liten rörelse är helt spot on! Så galet bra castat!
Gordyal (Anmäl)   21:43 26/11
Då ettan var en "ganska underhållande men otroligt meningslös och inställsam orgie i skitcoola CGI-effekter", så var tvåan detsamma fast utan något direkt underhållningsvärde. Otroligt ointressanta familjehistorier och massa inkonsekvent användande av mumbo jumbo. Gäspfest. (5+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott