Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott

Originaltitel: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Regissör:David Yates
Utgivningsår:2018

Om Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott:

Grindelwald har lyckats undkomma arresten och har bestämt sig för att samla anhängare som inte får veta sanningen om hans egentliga agenda: att uppfostra renblodstrollkarler till att styra över alla icke-magiska varelser. I ett försök att hindra Grindelwalds planer, tar Albus Dumbledore hjälp av sin tidigare elev Newt Scamander, som går med på att hjälpa till - ovetandes om vilka faror som väntar… Såväl kärlek som lojalitet testas, även hos trogna vänner och inom familjer, i en alltmer uppdelad värld.

Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler, Johnny Depp, Jude Law, Alison Sudol, Ezra Miller, Zoë Kravitz, Callum Turner, Carmen Ejogo, Claudia Kim, William Nadylam, Kevin Guthrie, Brontis Jodorowsky, Fiona Glascott, Poppy Corby-Tuech, David Sakurai

JK Rowling

Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Fantastic Beasts and Where to Find Them 2

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (21 st)
#54 (Anmäl)   23:46 15/2
Genomtråkig.
cedmoy (Anmäl)   10:01 13/1
Jag fattar ingenting. Vad människor vill och vad dom gör och varför är en gåta. Men det händer grejer, saker flyger omkring (tråkigt) - och vissa saker ser gulliga ut. (inte så tråkigt)
Benisakura (Anmäl)   17:49 5/1
Gör mer att man längtar tillbaka till att se HPfilmerna igen annars väldigt rörig även om det finns några coola scener.
Rixn (Anmäl)   28/12 2018
Kunde ha varit lysande, men de har slarvat med storyn och klippningen. Det finns scener som inte berättas färdigt innan nästa klipp kommer, och handlingen tar små krumsprång utan förklaring. LIte som TLJ fast inte så stora missar. Det hjälper inte så mycket att ha den tidigare filmen färskt i minnet.
Allvitr (Anmäl)   19/12 2018
Svagare än första filmen, men helt klart sevärd. Filmens största behållning är det visuella, både specialeffekter, kostym och foto är riktigt bra. Manusmässigt tycker jag att den är helt ok, det är kul att få lära känna karaktärerna lite mer, men där finns också en del konstigheter som inte borde funnits med iom att JK själv varit med och skrivit manuset. Vissa karaktärer verkar man också ha tappat bort i mängden. En detalj i sammanhanget, men castingen av den unge Newt är något av det bästa jag sett på länge. Killen gör en perfekt tolkning av hur Newt lär ha varit som ung. Det var på nivå att jag undrade om de gjort en fuling och låtit Eddie Redmayne spela karaktären även som ung, innan jag såg ansiktet ordentligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott