Far Cry

Originaltitel: Far Cry
Regissör:Uwe Boll
Utgivningsår:2008

Om Far Cry:

Kapten Jack Carver och hans insatsstyrka får uppdraget att undersöka underliga händelser på en ö utanför Nordamerikas nordvästra kust. En viss Dr. Krieger tycks ligga bakom mystiska dödsfall. Baserad på spelet med samma namn.

Titel: Alien Origin
Regissör: Jean de Segonzac
År: 2008
Genre: Äventyr, Science Fiction
Lost City Raiders

Til Schweiger, Udo Kier, Natalia Avelon, Anthony Bourdain, Jay Brazeau, Scott Cooper (II), Michael Paré, Emmanuelle Vaugier, Ralf Moeller, Chris Coppola, Craig Fairbrass, Don S Davis

Masaji Takei, Michael Roesch, Peter Scheerer

Action

Kanada, Tyskland
Diskussioner om Far Cry  (0 diskussioner)
Kommentarer om Far Cry (79 st)
DrJW (Anmäl)   9/11 2017
Av alla tv-spels baserade filmer som jag hittills har sett av Uwe Boll så var den här nästan okej. Den är fortfarande inte bra, jag menar det här är Uwe Boll vi pratar om! Den följer nästan den första spelet den är baserat på, men dem gjorde den här till en kliché-aktig actionfilm med en blek huvudroll, blek kärleksintresse, blek skurk, blek kvinnlig lakej och en blek komisk karaktär. Jag har sett en walkthrough på den första spelet och handlingsmässigt så är den generiskt som den här filmen, men gameplayen ser kul ut (förutom kör delarna som också är i förstahandsperspektivet, men vanligtvis så är det i tredjeperspektiv i kördelar i en first person shooter-spel). Det är tänkt att äga rum på en djungel ö, men det är så uppenbart en skog och det finns till och med en scen på en båt där en irriterande kvinna vill se valar och du kan verkligen uppenbart se att det är en Vancouver-sjö och det finns inga valar i Kanada! LOL! Och som varje Boll-film så finns det brister och plotholes, som till exempel så finns det "genetiska monster" vars hud är skottsäker, men dem har på sig en skottsäker väst! Varför och glömde dem bort det, eller?! Och de "genetiska monsterna" är lika dålig och billigt utseende mässigt som de mänskliga "mördartomaterna" i Return of the Killer Tomatoes! Den är inte en av Uwe's sämsta filmer, och filmen tar inte sig själv alldeles allvarligt som hans andra tv-spels baserade filmer. 1.5 av 5.
jonbo (Anmäl)   17/2 2017
Ytterst dåligt javisst, men ändå inte fullt så usel som Boll brukar kunna vara.
mindcooler (Anmäl)   8/11 2016
Inte den sämsta Boll-filmen.
Deepshit (Anmäl)   3/4 2014
En typisk Uwe Boll film. En TV-spels adaption som bara har namnet gemensamt med spelet. Dålig dialog och dåligt manus, birollsskådespelare som måste axla större roller än vad de klara av. Och så givetvis en massa överdriven action. Fast i sin helhet ändå långt ifrån den sämsta Uwe Boll filmen.
LTT86 (Anmäl)   7/1 2014
Det här filmen var hemsk, det är allt jag säger. Nu om ni ursäkta mig så går jag nu och titta på Commando(1985).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Far Cry