Farbror Joakim och knattarna i jakten på den försvunna lampan

Originaltitel: DuckTales: The Movie - Treasure of the Lost Lamp
Regissör:Gaëtan Brizzi, Paul Brizzi
Utgivningsår:1990

Om Farbror Joakim och knattarna i jakten på den försvunna lampan:

Joakim von Anka tar med sig knattarna till Egypten för att försöka hitta en magisk lampa som sägs ligga gömd i en av de berömda pyramiderna.

Titel: Jakten på den försvunna skatten
Originaltitel: Raiders of the Lost Ark
Regissör: Steven Spielberg
År: 1981
Genre: Action, Äventyr
Jakten på den försvunna skatten
Titel: Asterix - Gallernas hjälte
År: 1976
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy
Asterix 12 stordåd
Titel: Asterix och Bautastensmällen
Originaltitel: Astérix et le coup du menhir
Regissör: Philippe Grimond
Regissör: René Goscinny, Albert Uderzo, Lee Payant
År: 1968
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Asterix och Kleopatra

Alan Young (röst), Rip Taylor (röst), Christopher Lloyd (röst), Russi Taylor (röst), Richard Libertini (röst), Terence McGovern (röst), Chuck McCann (röst)

Carl Barks, Alan Burnett

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr

Frankrike, USA

Recension Farbror Joakim och knattarna i jakten på den försvunna lampan

- m86 sätter betyg 4 och skriver:
Under slutet utav 80-talet så gick serien "Duck Tales" på TV! Det var den som gjorde att Kalle Ankas snåla med ändå rätt charmiga och rika farbror Joakim till slut fick komma upp i rutan. Serien blev genast populär trots att Kalle Anka själv inte medverkade i serien. Det gjorde däremot hans kända brorsöner Knatte, Fnatte och Tjatte som fick ta del utav att ha huvudrollerna tillsammans med Joakim....

Recension av Farbror Joakim och knattarna i jakten på den försvunna lampan - Läs hela!

Med i listor: Disney-långfilmer, övriga
Diskussioner om Farbror Joakim och knattarna i jakten på den försvunna lampan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farbror Joakim och knattarna i jakten på den försvunna lampan (141 st)
Afflicter (Anmäl)   29/11 2018
Har velat se den här filmen sedan barnsben, så det är ju med lite andra ögon man ser den så många år senare. Affischer och trailers ger en ganska annorlunda bild av handlingen. Det finns ingen direkt äventyrskänsla här och skurken är riktigt oinspirerad. Serien var briljant när man var liten, men jag undrar hur mycket man skulle ha uppskattat den här filmen, ens när man gick i lågstadiet.
dafreakish (Anmäl)   16/2 2018
Småkul filmspinoff på Duck Tales som fångar charmen från serien och drar ut den till ett långfilmsavsnitt. Det funkar förvånansvärt bra och man minns serien med glädje.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
TheHorrorfan (Anmäl)   4/9 2013
Älskar den här filmen.
holocaust (Anmäl)   8/2 2013
Skrattar lite åt att jag faktiskt satt en femma på denna, tänker inte ändra. Bra skit.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farbror Joakim och knattarna i jakten på den försvunna lampan