Fåret Shaun – Filmen

Originaltitel: Shaun the Sheep Movie
Regissör:Mark Burton, Richard Starzack
Utgivningsår:2015

Om Fåret Shaun – Filmen:

En dag ställer fåret Shaun till det ordentligt. Hans rackartyg gör så att bonden blir inlåst i en husvagn och det vill sig inte bättre än att den plötsligt rullar iväg ända till den stora staden. Shaun, Bitzer och flocken bestämmer sig för att lämna gården och försöka rädda honom.

Titel: Tjuren Ferdinand
År: 1998
Genre: Komedi
Serverat
Titel: Under the Shadow
Originaltitel: Under the Shadow
Regissör: Babak Anvari
Regissör: Tex Avery
År: 1946
Genre: Komedi, Familjefilm
Droopy vid gränspolisen

Justin Fletcher (röst), John Sparkes (röst), Sean Connolly (röst), Omid Djalili (röst), Richard Webber (röst), Kate Harbour (röst), Tim Hands (röst), Andy Nyman (röst), Simon Greenall (röst), Emma Tate (röst)

Mark Burton, Richard Starzack

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr

Storbritannien, Frankrike
Med i listor: Aardman Animations
Diskussioner om Fåret Shaun – Filmen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fåret Shaun – Filmen (31 st)
Tatty (Anmäl)   20:39 3/3
Så grym rolig och tokig film!! Uppskattades av mig och sambon!
Dream (Anmäl)   26/12 2017
Den är faktiskt skit rolig till både vuxen som barn, tycker man om "Mr. Bean och Wallace & Gromit" så är Fåret Shaun precis lika bra, då det är lite av samma typ av roliga ljud, exemplariskt minspel samt skojiga äventyr bakom som är själva grejen även till denna succé. En annan positiv sak är avkopplingen då man slipper stress, skrikande och konstant tjat för en gångs skull! Det är faktiskt väldigt skönt ibland. Dock är den 30 min för lång hade räckt med 60 min, men annars finns inget att klaga på.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Mysharry (Anmäl)   10/9 2017
Många detaljer och tokiga upptåg. Fyraåringen kan titta flera gånger om dagen - och jag med!
KyLLo (Anmäl)   1/1 2017
En intressant film för barn som inte lärt sig prata. Här finns får som ser ut som gosedjur, färger, musik, dans och fåniga läten. Men hur ska barnen hålla sig vakna i 81 minuter och varför tror Filmtipset att jag ska sätta en trea?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fåret Shaun – Filmen
Se filmen