Betyg idag: 3 004 Besökare idag: 5 021

Farewell, My Queen

Originaltitel: Les adieux ā la reine
Regissör:Benoît Jacquot
Utgivningsår:2012

Om Farewell, My Queen:

Filmen fokuserar på relationen mellan drottningen Marie Antoinette och en av hennes högläsare under de sista dagarna av den franska revolutionen.

Titel: Undergången – Hitler och Tredje rikets fall
Originaltitel: Der Untergang
Regissör: Oliver Hirschbiegel
År: 2004
Genre: Drama, Krig
Undergången – Hitler och Tredje rikets fall

Léa Seydoux, Diane Krüger, Virginie Ledoyen, Xavier Beauvois, Noémie Lvovsky, Michel Robin, Julie-Marie Parmentier, Lolita Chammah, Vladimir Consigny, Dominique Reymond, Anne Benoît, Hervé Pierre, Aladin Reibel, Jacques Nolot, Jacques Herlin

Benoît Jacquot, Gilles Taurand

Drama

Frankrike, Spanien
Med i listor: Porrbranschen, Superhjältar
Diskussioner om Farewell, My Queen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farewell, My Queen (7 st)
Le_Flow (Anmäl)   25/12 2013
Vacuum-förpackat kostymdrama som aldrig lyckas bryta sin egen självupptagenhet och överhuvudtaget (på något sätt) beröra.
JimCarrey (Anmäl)   26/1 2013
Bra kostymdrama, trovärdig dialog, bra rolltolkningar, snygg.
cameo (Anmäl)   28/11 2012
Står och pendlar mellan ett lägre och ett högre betyg (3 eller 4), men jag gillade ändå filmupplevelsen och tyckte det var vackert sammansatt så en svag fyra förtjänar den ändå.
alvizz (Anmäl)   20/11 2012
Såg den förvisso med värdelösa undertexter, men jag tyckte mest att det kändes segt och ganska ointressant.
Lurtz (Anmäl)   17/11 2012
Perspektivet var en spännande idé som ledde till en ganska seg och ospännande film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farewell, My Queen