Farlig fantasi

Originaltitel: Lady Beware
Regissör:Karen Arthur
Utgivningsår:1987

Om Farlig fantasi:

Katya arbetar som dekoratör på ett varuhus och inleder en kärleksaffär med en journalist. Hon är dessutom förföljd av Jack, en gift man som är fixerad vid henne. Jack gör Katyas liv till ett helvete och när hon till slut berättar för hans hustru om hennes make så blir Jack galen av ilska över att ha blivit avslöjad och beger sej till varuhuset för att döda Katya.

Titel: Farlig förbindelse
Regissör: Ian Corson
År: 1995
Genre: Drama, Action, Thriller
Med ont uppsåt

Diane Lane, Michael Woods, Cotter Smith, Tyra Ferrell, Peter Nevargic, Edward Penn

Charles Zev Cohen, Susan Miller

Thriller

Diskussioner om Farlig fantasi  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farlig fantasi (1 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   3/7 2015
En typisk direkt-till-video-rulle från 80-talet som lyckas vara skräpig på helt rätt sätt. Jag smälter totalt inför alla tidstypiska klichéer så som den gigantiska lägenheten med öppen planlösning och den jazziga saxofonen som tycks vara obligatorisk i urbana thrillers från den här eran. Diane Lane fungerar också bra i huvudrollen, men det är ändå stalkern spelad av Michael Woods som är den stora behållningen, han är sannerligen en kul karaktär. Filmer som den här påminner mig om varför det är så kul att gräva bland alla obskyra bortglömda rullar, den här filmen säger nog mer om 80-talets filmvärld än vad någon av årtiondets klassiker kan göra