Betyg idag: 1 344 Besökare idag: 4 724

Originaltitel: Les Liaisons dangereuses
Regissör:Josée Dayan
Utgivningsår:2003

Om Farlig förbindelse:

Uppdaterad version av Choderlos de Laclos klassiska 1700-talsberättelse om förförelse, svek och hämnd som i denna tappning utspelas i 1960-talets Paris. Den vackra Madame de Merteuil är ute efter hämnd på sin föredetta älskare Gercourt efter att han förlovat sig med hennes guddotter Cécile. Hon vänder sig till sin ex-älskare och vapendragare Valmont, en ökänd Don Juan, för att han ska förföra Cécile och krossa hennes hjärta.

Titel: En djävulsk romans
Regissör: Stephen Frears
År: 1988
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Farligt begär

Catherine Deneuve, Rupert Everett, Nastassja Kinski, Danielle Darrieux, Leelee Sobieski, Andrzej Zulawski, Cyrille Thouvenin, Françoise Brion, Tedi Papavrami

Eric-Emmanuel Schmitt

Drama, Romantik, Mini-serie

Dangerous Liaisons

Kanada, Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om Farlig förbindelse  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farlig förbindelse (3 st)
Mikka (Anmäl)   16/12 2011
Bra och välspelad adaption av boken. 3+/4-
Mara Jade (Anmäl)   16/7 2005
Tyvärr så höll inte andra delen samma mått som första delen..
Zipper (Anmäl)   5/1 2005
Man har ju sett tidigare versioner så det är inte många överraskningar, men det hindrar inte fyran. Välspelat med mycket snyggt ljus.