Farlig förbindelse

Originaltitel: Fatal Attraction
Regissör:Adrian Lyne
Utgivningsår:1987

Om Farlig förbindelse:

Dan Gallagher har allt en man kan önska sig. Framgång, pengar och en vacker fru. Ändå kan han inte motstå frestelsen att gå till sängs med den gåtfulla karriärkvinnan Alex. Dan uppfattar mötet som ett spännande avbrott men den nerviga Alex blir som besatt av sin tillfällige älskare.
Se filmen på Plejmo

Titel: Cape Fear
Originaltitel: Cape Fear
Regissör: Martin Scorsese
År: 1991
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck
Cape Fear
Titel: Ensam ung kvinna söker...
Originaltitel: Single White Female
Regissör: Barbet Schroeder
År: 1992
Genre: Drama, Thriller
Ensam ung kvinna söker...
Titel: Handen som gungar vaggan
Regissör: Mark L Lester
År: 1997
Genre: Thriller
The Ex

Michael Douglas, Glenn Close, Anne Archer, Ellen Hamilton Latzen, Stuart Pankin, Ellen Foley, Fred Gwynne, Meg Mundy, Tom Brennan, Lois Smith, Mike Nussbaum, JJ Johnston, Michael Arkin, Sam Coppola

James Dearden

Drama, Thriller

Diskussioner om Farlig förbindelse  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farlig förbindelse (137 st)
mammene (Anmäl)   18:38 22/7
Ruskigt skildrat hur en händelse kan få långtgående konsekvenser med en minst sagt galen kvinna, en varning kanske! Bra uppbyggt om än lite skruvat i slutet.
Sture Stenhög (Anmäl)   18:22 22/7
Stabil spänningsthriller med go 80-tals-känsla. Det som framför allt gör att den fungerar bättre än många andra liknade filmer är att den lägger så mycket tid på uppbyggnaden. Detta gör att händelseförloppet eskalerar på ett naturligt sätt och inte flippar förrän möjligtvis framåt slutet. Michael Douglas och Glenn Close är dessutom väldigt bra, och de lyckas hålla sina karaktärer någorlunda trovärdiga
RustyFilm (Anmäl)   13/12 2016
Oskar nominerad dramathriller med mycket av sex, otrohet och galenskap. Huvudrollen Dan(Michael Douglas) hamnar i verkligt tilltrasslade och mardrömslika situationer. Situationer som skapas av hans ”snedsteg”.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Det här är bland det bästa Adrian Lyne gjort!
Sarakin76 (Anmäl)   7/10 2016
En ubehagelig film å se på. Close er riktig bra. Dette var på den tiden da man enda visste å slutte i tide.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farlig förbindelse