Betyg idag: 1 645 Besökare idag: 6 095

Originaltitel: Fatal Attraction
Regissör:Adrian Lyne
Utgivningsår:1987

Om Farlig förbindelse:

Dan Gallagher har allt en man kan önska sig. Framgång, pengar och en vacker fru. Ändå kan han inte motstå frestelsen att gå till sängs med den gåtfulla karriärkvinnan Alex. Dan uppfattar mötet som ett spännande avbrott men den nerviga Alex blir som besatt av sin tillfällige älskare.
Se filmen på Plejmo

Titel: Ensam ung kvinna söker...
Originaltitel: Single White Female
Regissör: Barbet Schroeder
År: 1992
Genre: Drama, Thriller
Ensam ung kvinna söker...
Titel: Mardrömmen
Regissör: Mark L Lester
År: 1997
Genre: Thriller
The Ex

Michael Douglas, Glenn Close, Anne Archer, Ellen Hamilton Latzen, Stuart Pankin, Ellen Foley, Fred Gwynne, Meg Mundy, Tom Brennan, Lois Smith, Mike Nussbaum, JJ Johnston, Michael Arkin, Sam Coppola

James Dearden

Drama, Thriller

Diskussioner om Farlig förbindelse  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farlig förbindelse (135 st)
RustyFilm (Anmäl)   13/12 2016
Oskar nominerad dramathriller med mycket av sex, otrohet och galenskap. Huvudrollen Dan(Michael Douglas) hamnar i verkligt tilltrasslade och mardrömslika situationer. Situationer som skapas av hans ”snedsteg”.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Det här är bland det bästa Adrian Lyne gjort!
Sarakin76 (Anmäl)   7/10 2016
En ubehagelig film å se på. Close er riktig bra. Dette var på den tiden da man enda visste å slutte i tide.
yrkeschaufföre (Anmäl)   7/11 2015
Glenn är riktigt galen men mest galet är väl hur Dan Gallagher verkar tycka att otroheten är helt normal. Men det är ju en klassiker så även om den är svag, så får den en trea.
Tatty (Anmäl)   30/3 2015
Riktig bra och spännande film med Michael Douglas och Glenn Close. Glenn är obehaglig i filmen. Det är det som gör filmen ännu spännande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farlig förbindelse