Farlig sommar

Originaltitel: Eve's Bayou
Regissör:Kasi Lemmons
Utgivningsår:1997

Om Farlig sommar:

Eve Batist växte upp i en läkarfamilj i Lousiana på sextiotalet. Aldrig kommer hon att glömma den sommar då hon var tio. Den genomsyrades av dolda begär, hemligheter och gamla vidskepelser. Det var då Eve dödade sin far...

Samuel L Jackson, Vondie Curtis-Hall, Lynn Whitfield, Meagan Good, Debbi Morgan, Jurnee Smollett-Bell, Victoria Rowell

Kasi Lemmons

Drama

Diskussioner om Farlig sommar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farlig sommar (5 st)
le monster (Anmäl)   13/5 2013
Den stämningsfulal miljön och humöret ger bakgrund till några utmärkta prestationer från den fulländade rollbesättningen.
Waldo Trumbull (Anmäl)   21/11 2012
Många, riktigt bra, skådespelarprestationer, men manuset är lite för slätstruket och ostrukturerat. Fotot är snyggt och musiken är stundtals klockren. Ett småintressant drama som tyvärr lämnar dig oberörd.
Grillo (Anmäl)   16/11 2012
Gillade den till största delen även om den var lite långsam till en början och fasterns sidohistoria kändes helt meningslös. De övernaturliga inslagen hade väl filmen klarat sig utan, vore bättre om det hållits till ett kulturellt inslag. Då hade också slutet blivit mycket mer effektivt. Till största delen duktiga barnskådisar och Samuel L Jackson är ju som alltid en fröjd att se.
Gordyal (Anmäl)   3/4 2008
Borde ha varit en trea, eller kanske en fyra, men den är alldeles för slätstruken och snäll, och det brister en del i skådespelet. (6+/15)
paycheck (Anmäl)   20/12 2004
Det jag såg var riktigt dåligt.