Betyg idag: 1 869 Besökare idag: 6 315

Originaltitel: Dangerous Liaisons
Regissör:Stephen Frears
Utgivningsår:1988

Om Farligt begär:

Den iskallt manipulerande markisinnan de Merteuil vill hämnas på sin fd älskare genom att låta sin vän Vicomte de Valmont förföra hans blivande unga hustru. Men Valmont är mer intresserad av att tvinga den sköna madame de Trouvel att trots sin höga moral bli hans älskarinna. Han räknar dock ej med att bli förälskad.

Titel: En djävulsk romans
Regissör: Hur Jin-ho
År: 2012
Genre: Drama, Romantik, Mysterium
Dangerous Liaisons

Glenn Close, Keanu Reeves, John Malkovich, Michelle Pfeiffer, Uma Thurman, Swoosie Kurtz, Mildred Natwick, Peter Capaldi

Choderlos de Laclos, Christopher Hampton

Drama, Komedi, Romantik

USA, Storbritannien

Recension Farligt begär

- carreyholic sätter betyg 5 och skriver:
Den fantastiskt fascinerande filmen Farligt begär från 1989 - handlar om två djävulska individer - Vicomte de Valmont (John Malkovich) och Madame de Meurteuil (Glenn Close), som helt brutalt leker med människors känslor och liv. När Valmont för utmaningens skull bestämmer sig för att försöka förföra den väna och kyska Madame de Tourvel (Michelle Pfeiffer) så händer dock något som han inte planerat...

Recension av Farligt begär - Läs hela!

Diskussioner om Farligt begär  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farligt begär (123 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:36 23/10
Tonti (Anmäl)   4/10 2015
Ganska bra, som det mesta av Frears.
Krille80 (Anmäl)   27/12 2014
Sexigt kostymdrama med fantastiska skådespelarprestationer. John Malkovich spelar rollen som Valmont på ett mörkt och cyniskt sätt som imponerar. Glenn Close och Michelle Pfeiffer imponerar också. En film fylld av sexuella spänningar och ett cyniskt spel om människors känslor och begär. Mycket sevärd och Malkovich är som sagt väldigt bra här.
#54 (Anmäl)   11/1 2014
Välskriven.
sirkurt (Anmäl)   15/9 2012
Absolut en bra film med lysande skådespelare, däremot blir handlingen och alla intriger ganska tröttsamma efter ett tag men för att vara en kostymfilm känns den ovanligt intressant.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farligt begär