Farligt löfte

Originaltitel: Farligt löfte
Regissör:Håkan Bergström
Utgivningsår:1955

Om Farligt löfte:

Den lilla flickan Helen blir av en händelse vittne till ett mord i det hus hon bor i. Mördaren, som är en granne, försöker få henne tystad.

Bengt Blomgren, Ulla Holmberg, Lena Nyman, Inger Juel, Herman Ahlsell, Birgitta Valberg, Guje Lagerwall

Torsten Scheutz

Drama, Kriminalare

Sverige
Diskussioner om Farligt löfte  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farligt löfte (15 st)
Memmem (Anmäl)   15/3 2016
Lugn och spännande krimi! En äkta man intresserar sig för en grannfru, när hon inte vill en kväll, åker han till en annan kvinna. Dagen efter får han veta att grannfrun mördats kvällen innan. Han har inget alibi, men får hustrun att ljuga för polisen. Den som skulle kunna rädda honom är hans 6-åriga dotter, som har sett en annan man gå in till grannfrun senare under kvällen, men hon säger inget till föräldrarna. Men så råkar denne andre man få reda på att flickan sett honom. Väl spelat och lagom spännande. Historien är kanske inte så trovärdig, men ändå intressant. Betyg: 3+
yrkeschaufföre (Anmäl)   14/3 2016
Jag såg om den bara för de sköna miljöbilderna, thrillerdelen är faktiskt ganska tråkig och det hade inte stört mig om *spoiler mördaren lyckats döda ungen.
sven_usling (Anmäl)   8/3 2016
Ganska underhållande men väldigt illa regisserad thriller.
yrkeschaufföre (Anmäl)   21/5 2012
Inte så upphetsande men snygga 50-talsmiljöer.
Tobias Rydén (Anmäl)   21/5 2012
Smått underhållande är den visst, men den misslyckas ändå med vad den försöker åstadkomma i thrillerväg. Alla karaktärer är så korkade och gör så ologiska beslut att det inte blir spännande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farligt löfte