Farsan

Originaltitel: Farsan
Regissör:Josef Fares
Utgivningsår:2010

Om Farsan:

Utanför Jörgens Cykel sitter tre vänner. Jörgen är rädd för att bli lämnad, Juan oroar sig över hur labradoren mår, men Farsan, han är förträfflig. Han är snygg, lagar den godaste maten och vet vad en kvinna behöver. Snart ska han bli farfar också, till en perfekt liten pojke. Det är helt säkert. Men när han ger sig ut på jakt efter en härlig farmor är det inte mycket som går enligt planerna.

Titel: Jalla! Jalla!
Originaltitel: Captain Mike Across America
Regissör: Michael Moore
År: 2008
Slacker Uprising

Jan Fares, Hamadi Khemiri, Nina Zanjani, Juan Rodríguez, Torkel Petersson, Anita Wall, Jessica Forsberg, Marie Delleskog, Kjell Wilhelmsen, Deborah Fronko, Marisol Hume Eriksson, Yu Yankai

Josef Fares, Torkel Petersson

Komedi

Sverige

Recension Farsan

- frienatic sätter betyg 2 och skriver:
Farsan filosoferar fundersamt om familjeförhållanden för att försöka framkalla fnitter och förlossa skrattsalvor. Gapet förblir tyvärr stängt då skratten tappas bort någonstans mellan sömnigt skådespeleri, mediokert manus och rådlös regi.

Recension av Farsan - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50
Diskussioner om Farsan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farsan (267 st)
Nalleman (Anmäl)   29/12 2018
Lite småroligt här och där men inte så mycket mer.
Portugallien (Anmäl)   5/5 2018
Rai (Anmäl)   14/2 2018
Nja något klyschig, funkar inte enligt mig!!
Ful_fisk (Anmäl)   4/10 2017
Nja... Filmen är varm och sympatisk och är på många sätt trivsam, men den är också klichétyngd och halvtaskig på stora håll. Förvånande nog fungerar filmens seriösare scener bättre än de komiska, främst scenerna med Juan Rodriguez och hans hund. Graviditetsbluff-intrigen känns som något man sett tusen gånger och det var inte särskilt bra ens första gången, och Torkels intrig passade inte riktigt in (även ifall Torkel själv alltid är sevärd). På det stora hela är detta en ganska fin berättelse, men manuset hade verkligen behövt mer bearbetning för att få ut klichéerna och få bättre flyt i det hela. Och så förstås Mammas pojkar-problemet, med en marknadsföring som visar en betydligt gladare film än den lite dystra slutprodukten.
Magduz (Anmäl)   13/2 2017
Salladsscenen är filmens enda ljuspunkt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farsan