Betyg idag: 1 127 Besökare idag: 4 436

Originaltitel: Farväl Falkenberg
Regissör:Jesper Ganslandt
Utgivningsår:2006

Om Farväl Falkenberg:

Fem barndomsvänner som har vuxit upp till unga män. David som längtar efter att vara barn igen och Holger som för alltid vill stanna kvar. De två bästa vännerna flyr ut till skogen och havet, undan framtiden. Jesper återvänder ständigt hem utan att någon lägger märke till honom, Jörgen vill finansiera sin nya cateringfirma ”Frukost på sängen” med stuginbrott och John som alltid är på dåligt humör men tycker att bacon gör honom glad. Vuxenlivet hägrar vid horisonten, men alla kommer inte att nå ända fram.

Titel: Oslo 31 augusti
Originaltitel: Alla andra
Regissör: Johan Poulsen
År: 2009
Alla andra

Holger Eriksson, David Johnson, John Axel Eriksson, Jesper Ganslandt, Jörgen Svensson, Rolf Sundberg, Ulla Jerndin, Per-Ola Eriksson, Helena Svensson

Jesper Ganslandt, Fredrik Wenzel

Drama

Falkenberg Farewell

Sverige, Danmark

Recension Farväl Falkenberg

- Mindjive sätter betyg 2 och skriver:
Farväl Falkenberg” av Jesper Ganslandt utspelar sig i den lilla småstaden Falkenberg på Sveriges västra kust. Det är mitt i sommaren och livet går sin gilla gång. Filmens handling kretsar framförallt kring huvudpersonen Davids tankar och funderingar över vänskap och livet. Vi får också följa hans barndomsvänner. Vi har Holger med de jättelika röda polisongerna, Jesper som ingen lägger märke till och...

Recension av Farväl Falkenberg - Läs hela!

Diskussioner om Farväl Falkenberg  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farväl Falkenberg (582 st)
Rai (Anmäl)   29/9 2017
Speciell film i dokumentärmiljö, men som inte riktigt når fram, utan den segar på tills den slutar, utan att det egentligen inte hänt mer att en av vännerna trillar av pinn så att säga. Tyvärr, jag skulle vilja ge filmen ett högre betyg men mitt samvete säger NEJ!
Barneyk (Anmäl)   16/2 2016
Det är massa här som är bra, mycket naturligt skådespeleri och det stora i det lilla på många sätt. Men inte på ett sätt som tilltalar mig och inte med karaktärer jag empatiserar, sympatiserar eller engagerar mig i.
#54 (Anmäl)   22/11 2015
Halvintressant.
fukced (Anmäl)   9/4 2015
bra eller inte, den värker i hjärtat.
Jompalompier (Anmäl)   2/3 2015
Speciell och härlig med ett, emellanåt, fint foto.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farväl Falkenberg