Farväl Las Vegas

Originaltitel: Leaving Las Vegas
Regissör:Mike Figgis
Utgivningsår:1995

Om Farväl Las Vegas:

Manusförfattaren Ben åker till Las Vegas för att supa ihjäl sig. Väl där träffar han den prostituerade Sera och en villkörslös kärlek uppstår...

Titel: Förspillda dagar
Originaltitel: Bildnis einer Trinkerin. Aller jamais retour
Regissör: Ulrike Ottinger
År: 1979
Portrait of a Female Drunkard. Ticket of No Return
Titel: Ingen natt och ingen dag
Originaltitel: Ingen natt och ingen dag
Regissör: Robin Sörbom
År: 2014
Ingen natt och ingen dag

Nicolas Cage, Elisabeth Shue, Julian Sands, Richard Lewis, Steven Weber, Valeria Golino, Graham Beckel, R Lee Ermey, Xander Berkeley, Julian Lennon, Carey Lowell, Emily Procter

Mike Figgis

Drama, Romantik

Frankrike, USA
Diskussioner om Farväl Las Vegas  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farväl Las Vegas (277 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Jamesa (Anmäl)   18/8 2017
Antagligen Cages bästa film?
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
En mycket svart handling om alkoholism och prostitution. I allt mörker strålar två brillianta skådespelarprestationer från huvudrollsinnehavarna Elisabeth Shue och Nicolas Cage. Handlingen baseras på en självbiografisk roman författad av John O´Brien.
Stygga-Vargen (Anmäl)   4/11 2016
Det här är en väldigt gripande och intressant film med väldigt bra skådespelare. Nicolas Cage gör sin bästa rolltolkning någonsin och även Elisabeth Shue och Julian Sands gör väldigt bra ifrån sig. Lite kul att få se Julian Lennon också och även om han inte är med särskilt mycket så gör han faktiskt ganska bra ifrån sig. Musiken är också väldigt bra.
Fläskkäft (Anmäl)   24/1 2016
Vi kastas in i historien och får väldigt lite bakgrund till anledningen varför Ben vill supa ihjäl sig. Det gynnar historien enormt och ger fokus på nuet och fram till det oundvikliga slutet. Nicolas Cage storspelar och jag har inga som helst problem med att känna hans, smärtor, ensamhet, ångest och förtvivlan. Elisabeth Shue gör också en bra insats även hon en trasig själ med en annan bakgrund. Hela filmen är mycket gripande och även om jag sett den ett par gånger förut kan jag inte minnas att jag har bölat så mycket under en film tidigare. Tempot är givetvis mycket långsamt men jag hade inte haft några problem alls om den hade varit dubbelt så lång.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farväl Las Vegas