Fast Food Nation

Originaltitel: Fast Food Nation
Regissör:Richard Linklater
Utgivningsår:2006

Om Fast Food Nation:

Fast Food Nation är ett ensembledrama som undersöker och skildrar hälsoriskerna som förknippas med snabbmatsindustrin. I fokus är även de sociala och miljömässiga konsekvenser industrin för med sig.

Titel: Super Size Me
Regissör: Anton Corbijn
År: 2014
Genre: Drama, Thriller
A Most Wanted Man

Wilmer Valderrama, Catalina Sandino Moreno, Patricia Arquette, Greg Kinnear, Luis Guzmán, Ashley Johnson, Kris Kristofferson, Cherami Leigh, Jason McDonald, Hugo Perez, Avril Lavigne, Ethan Hawke, Paul Dano, Bruce Willis, Ellar Coltrane

Richard Linklater, Eric Schlosser

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Fast Food Nation  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fast Food Nation (120 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
helt ok
Stygga-Vargen (Anmäl)   31/7 2017
Suger.
Starkbröl (Anmäl)   2/2 2017
Jag trodde faktiskt det skulle vara en dramadokumentär, men det blev istället tråkig och gnällig antikapitalistisk propaganda med fokus på industriell köttproduktion och därtill hörande fenomen. Lyckas vare sig vara rolig eller upprörande trots det vidöppna målet den siktar mot. Jag sympatiserar nog mest med Bruce Willis i hela filmen och då är det något fel på den.
Darn (Anmäl)   8/2 2015
Bra, bra. Lite som ett skolboksexempel på intersektionalitet av olika slag, om än inte av det inte allt för djupdykande slaget. Synd också att man inte får lära känna karaktärerna lite mer, det kändes som de kom i andra hand, vilket gjorde att filmen kändes aningen splittrad. Annars, fullt godkänd!
AlbinWesley (Anmäl)   22/9 2014
Bra film med många viktiga beröringspunkter, men dess styrka blir också dess svaghet då de berättelserna spretar och tar filmen åt lite olika håll. Dock är den fenomenalt trevlig att se igenom ändå, de respektive berättelserna är alla värda att följa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fast Food Nation