Fast & Furious: Hobbs & Shaw

Originaltitel: Fast & Furious presents: Hobbs & Shaw
Regissör:David Leitch
Utgivningsår:2019

Om Fast & Furious: Hobbs & Shaw:

Ända sen den hårdkokta polisen Hobbs, en lojal agent för USA:s diplomatiska säkerhetstjänst, och den kaxige, laglöse Shaw, en före detta brittisk underrättelseagent, först stötte på varandra i Fast & Furious 7, har duon konstant slagits, häcklat och försökt överglänsa varandra på alla tänkbara sätt. Men när en cybergenetiskt förstärkt anarkist, Brixton, får kontroll över ett förödande biovapen som kan förändra mänsklighetens framtid för alltid – och får övertaget över en briljant och orädd, avhoppad MI6-agent, som råkar vara Shaws syster – tvingas dessa två svurna fiender samarbeta för att stoppa den enda som kanske är ännu tuffare än vad de är.

Dwayne Johnson, Jason Statham, Idris Elba, Vanessa Kirby, Helen Mirren, Eiza González, Eddie Marsan, Eliana Sua, Cliff Curtis, Lori Pelenise Tuisano, John Tui, Joshua Mauga, Joe Anoa'i, Rob Delaney, Alex King (I), Tom Wu, John Macdonald (II)

Chris Morgan, Drew Pearce

Action, Äventyr

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Fast & Furious: Hobbs & Shaw  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fast & Furious: Hobbs & Shaw (4 st)
PeterTheW (Anmäl)   00:47 8/8
Man får precis vad man väntar sig: Hjärndöd, riktigt snygg och snabb underhållning.
Jaganatha (Anmäl)   23:37 6/8
Det finns välgjorda actionscener och några roliga scener mellan Statham och Johnson, men det är i stort sett allt. Handlingen om en massa släktingar som dyker upp i tid och otid samt en orealistiskt välfinansierad anarkistisk organisation på jakt efter ett sällsynt klantigt utformat dödligt virus känns mest som något man har lånat från James Bond-serien eller varför inte den senaste Mission Impossible-installationen från fjolåret. Men detta är fan bättre än genomsnittet i FF-serien, vilket inte säger mycket...
cikon (Anmäl)   19:11 6/8
Märkligt underlig actionfilm utan så mycket fast. Saknar litet vettigare biljakter. Begränsad dialog som dock stundvis är humoristisk.
Adoniram (Anmäl)   20:53 4/8
Det fattas varken action eller specialeffekter, det finns överflöd av bäggedera. Dessvärre tröttsam dialog och klent manus som knappt räcker för att hålla ihop slagsmålen och pangpanget.
Se filmen