Feardotcom

Originaltitel: FeardotCom
Regissör:William Malone
Utgivningsår:2002

Om Feardotcom:

Fyra lik hittas i New York City. Varför, varför, varför? Sambandet? Alla dog 48 timmar efter att de loggat in på en hemsida med namn feardotcom.

Titel: Murder.com
Regissör: Chris Sivertson
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
I Know Who Killed Me

Stephen Rea, Natascha McElhone, Stephen Dorff, Amelia Curtis, Jeffrey Combs, Udo Kier, Gesine Cukrowski

Moshe Diamant, Josephine Coyle

Thriller, Skräck

Fear Dot Com

Storbritannien, Tyskland, Luxemburg, USA

Recension Feardotcom

- Loomis sätter betyg 1 och skriver:
Varför är det så svårt att göra bra skräckfilmer? På senare år så har det kommit några riktigt lyckade, filmer som ”Sjätte sinnet”, ”The Others” och även ”Mothman” var alla lyckade, fast på det psykologiska planet. Det var länge sedan jag såg något som i fysisk form fick mig att rysa till. ”Fear dot com” var verkligen inte en av dom. En rysare av regissören till ”The house on haunted hill” som försöker...

Recension av Feardotcom - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Feardotcom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Feardotcom (119 st)
Barneyk (Anmäl)   22:44 15/3
Visst är den dålig, en skräckis som inte är läskig kommer sällan långt. Men inte den kalkon jag väntat mig. Tramsig idé.
Dele (Anmäl)   3/6 2018
Irriterande trams.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
silvertrain (Anmäl)   24/12 2016
En ganska så bra film. Dock så är den inte det minsta läskig vilket var synd. Jag hade hört att den har härmat The Ring och The Ring är den läskigaste film jag sett någon gång så jag hade höga förväntningar där. Men denna var bara rättså äcklig till och från. Men den är ganska intressant. Och den är väldigt häftig! Jag tycker inte att den är så jättelik The Ring heller. Visst handlingen har ju en del likheter med den, men det är ju inte alls samma känsla eller stämning. Den här är även lite väl sadistisk till och från. Inte Hostel-sadistisk kanske, men ändå. Får en hyfsad trea ändå eftersom jag fann den hyfsat underhållande och intressant.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Lite udda skräckfilm men dock väldigt bra och spännande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Feardotcom